Јубиларни, 40. Сајам туризма „припрема се“ да обори многе рекорде, јер је ова атрактивна манифестација, која привлачи бројне и излагаче и посетиоце из земље и света, и до сада била изузетно успешна по свим параметрима – обиму, квалитету, садржају, понуди и привлачности.
Сајам туризма важан је за учеснике манифестације, туристичке организације и агенције, али и за српску привреду. На њему активно учествује Министарство трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије, ТОС, ТОБ и остале институције и организације. Током Сајма традиционално се склапају међудржавни споразуми о сарадњи, пословни договори и аранжмани.
Данка Селић, генерална директорка Београдског сајма
– Сајам туризма има дугу и успешну традицију на коју смо поносни, али која је и обавезујућа. Уложили смо много рада да бисмо стигли до овако изузетних резултата – од самосталног организовања ове манифестације забележили смо преко милион посетилаца, али и 25 хиљада излагача из 180 држава. Интегрални делови ове највеће манифестације су и 14. Међународни сајам опреме за хотелијерство и угоститељство – HORECA, 9. Међународни сајам вина – BEOWINE и 14. Сајам сувенира „Посетите Србију“, који организујемо заједно са Туристичком организацијом Србије.
– Наш овогодишњи циљ је јачање пословне посете, у чему ће нам помоћи 1.200 излагача из 55 држава. Они ће своју понуду презеновати на 15 хиљада квадрата, а посебно смо поносни на две чињенице – међу учесницима су четири нове државе, а Грчка је овогодишња „земља партнер“.
Лидерску позицију у региону југоисточне Европе Сајам туризма негује континуираним усавршавањем свих сегмената пословања – стално расте број учесника који долазе из све већег броја земаља, сваке године га обиђе све већи број посетилаца, излагачки и пратећи програми су све богатији, бизнис аспект и пословни сусрети обележје су које истичу сви актери манифестације.
Као модерна европска комерцијална манифестација, Сајам туризма је заштитни знак Београдског сајма и место које сваке године посети много људи заинтересованих за путовања, а прошле године их је било преко 75 хиљада. Њима ће ове године своју понуду представити више од 1.200 излагача из 55 земаља света. У халама 1, 1а, 2а и 4 представиће се најзначајније туристичке агенције, савези и организације, хотели, туристички центри, ваздухопловне компаније, међународни туроператори.
Рената Пинџо, председница Организационог одбора Сајма туризма
– Сајам туризма се изузетно добро котира на лествици сајамских манифестација које се баве туризмом у региону и овом делу Европе. На овој манифестацији, веома важној за развој домаћег туризма, приметна је све богатија понуда Србије, у којој се може провест леп продужени викенд, али и читав годишњи одмор.
– Туризам је привредна грана која брзо реагује на лоше утицаје, али се исто тако брзо и опоравља. Прошла година означена је као рекордна, јер је забележено милијарду и 300 милиона међународних путовања. Туристички промет повећан је више од седам одсто, а предњачио је управо регион у коме се налази Србија. Презадовољни смо и због изузетно добрих односа са Грчком и због њеног посебног овогодишњег третмана. Сарадња у туризму је изузетно важна, што не чуди јер се на Сајму не продаје само тржиште Србије, већ и читавог региона.
Манифестација се одржава под слоганом „Одмор те чека!“, а организатори и учесници ће популаризовати путовања као изузетан друштвени и културни феномен. Излагачи су припремили ексклузивне сајамске цене и попусте од 5 до 50 одсто, специјалне „first minute“ и „last minute“ понуде, пакете са мноштвом погодности.
Земља партнер – Грчка
Грчка – вечита инспирација за путнике и омиљена летња дестинација за домаће туристе, ове године биће посебно предстваљена јер је понела „титулу“ – земља партнер. Репрезентативни туристички центри, регије и градови као и аутентичан континентални и острвски део, прелепе плаже, чисто и топло море, довољна су референца за посетице Сајма туризма да и ове године истраже понуду агенција и многобројне могућности за летовање у Грчкој.
Константинос Цегас, генерални секретар Туристичке организације Грчке
– Изузетна је срећа и част што је Грчка „земља партнер“ на јубиларном, 40. Сајму туризма у Београду, мада са Србијом увек осећамо неподељено пријатељство, негујемо заједничку историју и богату културну сарадњу. Традиционално са задовољством гостимо српске туристе, а у 2018. њихов број је достигао 850 хиљада. Поред севера Грчке, који српски туристи најчешће посећују због близине, осетно се повећава и број авионских путника и посетилаца удаљених острва.
– Грчку желим да представим као блиску, безбедну и пријатељску дестинацију, као земљу дугачке обале – најдуже у Средоземном мору, са много острва, планина, модерних али и руралних градова, лепих села, веселих људи, богате културе, историје, небројених гастрономских укуса. Грчка је добра и пожељна дестинација за путнике из целог света. Такође, све више туриста из Грчке долази у Србију, а Београд је, наравно, најпосећенији.
Поред Грчке, на Сајму ће се представити и Египат, БЈР Македонија, Црна Гора, Хрватска, Турска, Словенија, Бугарска, Индија, Тунис, Мађарска, Немачка, Руска федерација… Први пут своје туристичке потенцијале представиће Јужноафричка Република, Палестина, Камерун и Мароко.
Домаћи туризам
Србија је већ низ година позиционирана као омиљена и незаобилазна дестинација у овом делу Европе, са константним порастом броја ноћења и долазака, што се посебно односи на Београд, као престоницу.
Марија Лабовић, директорка ТОС-а
– За Туристичку организацију Србије наступ на Сајму туризма је посебан догађај, јер на једном месту представљамо све потенцијале. То нам је веома важно јер од укупног броја туриста у нашој земљи 51 одсто су домаћи. У свеобухватној понуди ове године акценат стављамо на две ствари – културно-историјско наслеђе и активан одмор.
– Наш овогодишњи наступ биће и традиционалан и модеран, па позивам све посетиоце да обиђу целу халу 4, не само наш штанд, јер ће тако моћи да „прођу кроз целу Србију“ и пронађу одговарајућу дестинацију за свој одмор. Припремили смо и наградне игре са вреним поклонима, а посебну занимљивост представља и Сајам сувенира, на коме учествује 30 излагача. Добро смо се припремили јер је прошла година била рекордна, а тај рекорд треба обарати.
Адути којима Србија плени на туристичком тржишту обухватају домаће дестинације и знаменитости, хотеле, одмаралишта и туристичке центре, природне лепоте, разноврсне садржаје за одмор, забаву, здравствени опоравак, спорт, рекреацију, авантуре…
Због надалеко чувеног гостопримства, у Србији уживају гости из целог света, али и домаћи туристи који се све чешће опредељују за одмор у својој земљи.
Више ваучера за туристе – подстицај развоја домаћег туризма
Ове године Министарство трговине, туризма и телекомуникација припремило је више ваучера за боравак у домаћим туристичким центрима – преко 80 хиљада, чиме је додатно подстакнут развој домаћег туризма.
Атрактиван пратећи програм – презентације, промоције, конференције, дегустације…
Уз прегршт интерактивних садржаја, пратећи програм биће најатрактивнији до сада, привлачан за пословне посетиоце али и најширу публику и посетиоце.
Туристичке организације ће промовисати бројне фестивале, манифестације и догађаје, као и најзначајније потенцијале и планове својих активности.
На Сајму туризма традиционално учествују Туристичка организација Србије и Туристичка организација Београда, које током читаве године на иностраном и домаћем тржишту промовишу туризам наше земље и тематски обрађују домаће феномене и знаменитости.
Миодраг Поповић, директор ТОБ-а
– Не намеравам да кажем све што смо припремили за овогодишњи наступ на Сајму туризма – дођите да видите шта ће све бити на штанду Туристичке организације Београда. За разлику од Србије, 80 одсто ноћења у Београду остварили су странци, само 20 одсто домаћи туристи, па зато Београд морамо да покажемо и људима из наше земље. И даље ћемо покушавати да повећавамо број туриста, мада он у последње четири године расте за по 20 одсто. Ове бројке се односе на ноћења, али то је оно „на чему се броје паре“.
– Због значаја регионалне сарадње презадовољан сам што ћемо направити посебну сарадњу са Грцима. Сајам туризма биће место разговора и договора о регионалној сарадњи. Очекујемо велики број гостију са свих страна, али и из Београда. Циљеви су високо постављени, али не сумњам ни у остваривање нових рекордних резултата.
Туристичка организација Србије (ТОС) ће ове године у хали 4 представити богату туристичку понуду наше земље и скренути пажњу на разноврсност и природне лепоте, споменике културе, туристичке атракције и могућности да се Србија упозна на најлепши начин.
Туристичка организација Београда (ТОБ) промовисаће туристичку понуду српске престонице, која је сваке године све боља. Као већ афирмисана пословна „city break“ дестинација, Београд је привлачан за инвестиције, конгресе и семинаре, али и као град културе, спорта, добре енергије, шопинга и забаве.
Разноврсна понуда на четири манифестације
Због одржавања четири сродне манифестације у исто време – сајмова туризма, хотелско-угоститељске опреме, вина и сувенира, за Београд се крајем фебруара може рећи да је „свет у малом“. То је прилика за јединствено окупљање пословних људи који се баве овим бизнисима, а захваљујући свеобухватном приступу, ове манифестације сваке године привлаче све већу пажњу.
СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ
Сајам туризма се сва четири дана отвара у 10 часова, с тим што се у четвртак затвара у 18, у петак и суботу у 19, а у недељу, последњег дана, Сајам се затвара у 17 часова.
Појединачне улазнице коштају 300 динара, улазнице за групне посете су 200 динара, а паркинг се плаћа 200 динара по започетом сату.