Највећа ауто-мото манифестација одржана током марта у свету – 55. Међународни салон аутомобила и 15. Међународни сајам мотоцикала, квадова, скутера и опреме „Motopassion“ – завршен је са успехом који је мало ко очекивао. О томе говори и званични податак о 102.239 посетилаца, регистрованих између 22. и 28. марта 2023. на улазним капијама Београдског сајма.
Сајам је одржан у условима невероватних глобалних привредних, енергетских, комуникационих, технолошких и тржишних промена у аутомобилској индустрији, изазваних, поред осталог, последицама глобалне пандемије а потом и украјинске кризе, несташицом делова и компонената, великим технолошким заокретима и новим концептима пословања. Та чињеница условила је и одсуство комерцијалног ефекта и уобичајених сајамских попуста и лагера возила за брзу испоруку.
Ипак, Српска асоцијација увозника возила и делова, која окупља све играче на српском ауто и мото тржишту, успела је да окупи све своје чланице, што значи и све брендове, око идеје и плана да се за београдски Салон аутомобила припреми што је могуће већи број новитета и премијера. Обезбеђивање изложбених примерака је у постојећим околностима био невероватан изазов, али су заступници брендова учинили све да представе најновију понуду са међународног тржишта, пре свега нових електричних, хибридних и плаг-ин хибридних модела, као и последње генерације најновијих еколошки усавршених модела са конвенционалним погонима.
Тако је, у коначном збиру, овогодишњи Међународни салон аутомобила окупио 250 излагача, који су представили 33 аутомобилска и седам брендова лаких привредних возила са више од 40 премијера. На „Motopassionu“ се окупило 60 излагача, са више од 40 брендова мотоцикала, квадова и скутера и великим бројем брендова мото-опреме. Уз напомену да је сајамски мото сектор показао изразито највећу експанзију у погледу броја брендова, модела и новитета.
У редизајнираном сајамском простору, хала 3 Београдског сајма била је намењена за премијум брендове – Мерцедес, Мајбацх, БМВ, Мини, Масерати, Ауди, Порšе. Сви остали аутомобилски брендови били су у централној хали 1: Фолксваген, Нисан, Чери, Шкода, Субару, Џили, Волво, Киа, Мазда, Рено, Дачиа, Хјундаи, Форд, МГ, Ситроен, Фиат, Алфа Ромео, Џип, Сузуки, Пежо, Опел, Тојота, Хонда, Сеат и Купра. Изложбени експонати у оквиру сајма „Motopassion“ нашли су се у хали 4, лака привредна возила у хали 3А, а пратећа аутомобилска опрема у халама 2 и 1А.
За посетиоце су најинтересантније биле цене изложених модела и услови под којима су могли да их набаве. Најскупљи изложени модели на Салону аутомобила били су поједини модели Масератија, Мерцедеса, Поршеа, Аудија и БМВ-а – од 170.000 до 300.000 евра. У доњој ценовној категорији – од 13.000 до 20.000 евра – могли су се наћи поједини модели Хјундаија, Фиата, Опела, Дачие, Сузукија, Ситроена, Форда, Кие, Реноа, МГ-ја, Тојоте… Најјефтинији модел бренда Фолксваген коштао је више од 25.100 евра. Нисанов најјефтинији модел коштао је око 30.000 евра, Шкода Камик је долазила са пакетом опреме и износила 27.000 евра.
Овогодишње издање „Motopassiona“ представило је изузетно богату понуду мотоцикала свих релевантних светских брендова, укључујући бројне премијере и нове моделе и опрему, чија продаја на тржишту из године у годину расте.
На високом нивоу били су и друмски саобраћај, аутомобилска и пратећа индустрија, лака доставна возила и гаражно-сервисна опрема, али и понуда банака, лизинг компанија и осигуравајућих друштава. Пробој у овом сектору учинили су произвођачи компатибилне и пратеће опреме за еколошки напредна возила те пуњача за електрична возила и соларних модула за примену у ауто-индустрији.
Не треба превидети ни привлачност пратећег програма, који је за многе посетиоце чак и први разлог за посету. То се односи и на „новинарски рели“ у кругу Београдског сајма, три дана пред почетак Салона аутомобила (победници по категоријама Предраг Стевановић, Владимир Николић и Лора Бркић), и на „новинарски дан“, намењен медијским професионалцима, дан пред званично отварање сајма. Посетиоци су били веома задовољни и „породичним даном“, када су породице са децом улазиле по привилегованој цени; избором „мис Салона аутомобила“ (победница Катарина Филиповић, која красила штанд Опела, прва пратиља Сара Стефановић, са штанда Сузукија, друга пратиља Даница Петровић, такође са штанда Опела); традиционалном парадом олтајмера „Меморијал принца Томислава Карађорђевића“, проглашењем „аутомобила године“ у избору ААНС (Пежо 408 и Опел Мока Електрик), проглашењем најуспешнијих у ауто-привреди од стране Аутомобилског форума, НАВАК-овим свакодневним демонстрацијама безбедне вожње и другим догађањима, промоцијама, демонстрацијама.
Све то на много начина објашњава изузетну посећеност ове манифестације, и то у неповољним условима и за излагаче и за потенцијалне купце. Истовремено, потврђује озбиљну заинтересованост овдашњих купаца за стање и понуде аутомобилске индустрије на српском тржишту, али и увозника и излагача да им све то обезбеде.