Отварање сајмова туризма, вина, хотелско-угоститељске опреме и сувенира спектакл је који сваке године привуче велику пажњу гостију, излагача и посетилаца Београдског сајма. Тако је било и ове године, а јубиларни, 40. Сајам туризма и три сродне манифестације свечано је отворила Ана Брнабић, председница Владе Србије.
Ана Брнабић: на сваки уложени динар, врати нам се евро
Наглашавајући да нема већег задовољства од поздрављања успешних, што Сајам туризма и читава туристичка привреда свакако јесу, премијерка је рекла да све оно што се промовише на овој манифестацији представља најлепше лице наше земље:
– Србија је поново постала препознатљива захваљујући туризму, све више људи зна колико је лепа, гостољубива, богата и колико су сви који у њу дођу добродошли. Америчка ТВ мрежа CNN прогласила је Србију другом туристичком дестинацијом на свету коју треба посетити у 2018. години, а Њујорк тајмс је српску престоницу сврстао међу 52 града која, такође, обавезно треба посетити ове године. Све уложено у туризам се враћа, вишеструко се исплати и зато припремамо још много нових инвестиција. На сваки уложени динар врати нам се један евро, а свако ко једном посети Србију – „сутра“ доведе још два госта. Наставићемо и са поделом ваучера за одмор домаћих гостију у Србији, наставићемо и са промоцијом свих сегмената туризма. Посебно задовољство ми је да поздравим представнике Грчке, која је „земља партнер“, а изузетна част да јубиларни, 40. Сајам туризма прогласим отвореним, рекла је Ана Брнабић.
Елена Коунтоура: грчка острва постају нова „топ дестинација“
Уз напомену да је Грчка са задовољством прихватила улогу „земље партнера“, Елена Коунтоура, министарка туризма Грчке, рекла је да туризам у њеној земљи представља једну од најзначајнијих привредних грана, у којој је запослено око милион људи. Богата историја, бескрајна обала и архипелаг састављен од више хиљада острва и острваца учиниле су да Грчка постане једна од најпопуларнијих светских туристичких дестинација.
Министарка је рекла да Грчка и Србија негују дугогодишње пријатељство, да Срби воле Грчку, а Грци Србију. Према њеним речима, представници грчког туризма се труде да продуже летњу сезону, понуде тематске производе, али и да представе нове дестинације – поред традиционално омиљених, у које се убрајају Халкидики, Тасос и Олимпска ривијера, грчка острва постају нова „топ дестинација“.
– Грчки домаћини ће се трудити да цене ове године буду конкурентне, јер су Срби радо виђени гости. Број српских туриста у Грчкој прошле године порастао је 15 одсто, онолико колико и број грчких туриста у Србији. Грчку сваке године посети између 700 и 900 хиљада гостију из Србије, који потроше негде око 800 милиона евра, рекла је грчка министарка туризма.
Синиша Мали: Београд угостио милион туриста
Градоначелник Синиша Мали подсетио је да је прошле године на отварању Сајма туризма рекао да је претходна година била рекордна за туризам и да са задовољством данас понавља прошлогодишњи говор, јер је и 2017. била успешнија од 2016. године.
– Прошле године приход од туризма био је 750 милиона евра, а ове године желимо да тај приход достигне милијарду. Београд је посетило милион гостију, који су остварили два милиона ноћења, тако да је са разлогом постао туристичка престоница региона. Охрабрује и број хотела у нашем главном граду, јер их је 2014. године било 67, а сада их има 95. Могу да најавим и да се следеће недеље отвара Хилтон, а важан допринос туризму дали су и директни летови до Пекинга и Њујорка. Град сређујемо као никада пре, реновирамо фасаде, градимо нове објекте, а од туризма живи више десетина хиљада Београђана, рекао је Синиша Мали.
Расим Љајић: верујем у помиритељску улогу туризма на Балкану
О узлазној линији којом туризам у Србији иде говорио је и Расим Љајић, потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација, подсећајући да је у току ребрендирање Србије, а да је туризам означен као важна, економски исплатива привредна грана. Поред тога што туризам већ годинама бележи двоцифрен раст, Љајић је рекао и да је охрабрујући податак и да је 95 одсто странаца потпуно задовољно боравком у Србији, а да 63 одсто није имало никакве примедбе.
– Добар однос цене и квалитета, безбедност и лака доступност дестинације, три су разлога или мотива због којих странци воле да дођу у Србију. Пратимо трендове и свесни смо да нам је неопходно удруживање са земљама из региона, јер ми нисмо конкурентни, ми смо у туризму партнери. У овој привредној грани веома је важан друштвени, социјални аспект, тако да верујем у помиритељску улогу туризма међу земљама Балкана, рекао је Расим Љајић.