Најзначајнији догађај у сфери дизајна, производње и дистрибуције намештаја, дрвне индустрије и пратећих грана у југоисточној Европи – 55. Међународни сајам намештаја, опреме и унутрашње декорације, одржава се на Београдском сајму од 7. до 12. новембра. У истом термину одржава се и 55. Међународни сајам машина, алата и репроматеријала из области дрвне индустрије, а ова манифестација траје дан краће.

Овогодишњу смотру намештаја обележиће бројне премијере, врхунски дизајн и иновације, посета угледних дизајнера из целе Европе, али и велики број пословних људи, купаца и дистрибутера из свих крајева света. Излагачи су припремили дизајниран, квалитетан и функционалан намештај и очекују да ће њихове експонате за шест дана видети око 90 хиљада посетилаца.

Београдски сајам намештаја је право место за пласман новитета у производњи намештаја – по форми, материјалу и идејним решењима за комплетно опремање ентеријера, а укључује све фазе производње, од примарне прераде дрвета до финалног производа.

Због повећаног интересовања излагача, 55. издање ове манифестације одржаће се и у три нове хале – 7, 8 и 9. На више од 60 хиљада квадрата своје производе представиће више од 520 излагача из 45 земаља, а на Сајму ће се окупити и 13 хиљада професионалаца из ове привредне гране.

За стране инвеститоре, индустрија намештаја је један од најатрактивнијих сектора у које желе да улажу код нас, а у Србији је у експанзији производња намештаја од пуног дрвета, високог квалитета, који се углавном извози.

На списку реномираних компанија које ће први пут наступити на Београдском сајму, а чије се премијере с нестрпљењем очекују, налазе се швајцарска „Vitra“, италијански „Mattiazzi“, „LaCividina“, француски „Forestier“. Премијере припремају и шпански „Mobles 114“, литвански „Emko“ , али и француски „Petite Friture“.

Богату изложбену понуду употпуниће и повратници на Сајам, међу којима су и српски „Гир“, швајцаски „White Oak“ и босански „MS&Wood“ са колекцијма намештаја од висококвалитетног и пуног дрвета. Нове производе премијерно ће представити и хрватска „Prostoria“, која је покупила симпатије и током прошлогодишњег наступа.

ДИЗАЈН СПЕЦИЈАЛИТЕТИ:

„Young Designers Exhibition“ – пресек стања у савременом дизајну

Уз колекције бројних излагача из земље и света, посетиоци ће током сајамских дана моћи да уживају у посебним догађајима посвећеним дизајну, који су се већ усталили у сајамској агенди претходних година. Изложба младих дизајнера под називом „Young Designers Exhibition“ окупља младе и перспективне ауторе који су досадашњим радом заслужили шансу да представе своје нове, креативне идеје и производе. Изложба је, као својеврстан пресек стања у савременом дизајну, прилика за афирмацију дизајнера и њихових производа, али и референца за контакт и сарадњу са произвођачима и представницима привреде.

„Design Talks“ – наговештаји о дешавањима на дизајн сцени у будућности

„Design Talks“, односно разговори са дизајнерима и архитектама, од прошле године успостављени на Сајму, показали су се као пун погодак. И ове године биће организовани у истом формату, а међу учесницима биће Невио Матиаци (Mattiazzi), Инга Марковска (Emko), Нуриа Товар (Mobles 114), Томислав Кнезовић (Просториа), Бојан Радовић (Гир), као и сви чланови жирија за награду „Златни кључ“. Овај програм је јединствена прилика да заинтересована публика чује професионална искуства оних који интензивно учествују у креирању индустрије намештаја. Учесници ће говорити о пројектима на којима тренутно раде, о стању у индустрији намештаја, системима по којима индустрија функционише, о трендовима и тржишту.

Пословни дан (Buyers Day) – 7. новембар 2017. године

Најзначајнији пословни програм који Београдски сајам успешно спроводи и на 55. Међународном сајму намештаја, опреме и унутрашње декорације јесте Hosted Buyer програм, са циљем ефектнијег пласирања производног програма излагача на нова тржишта.

Београдски сајам организовао је и долазак пословних посетилаца и високих професионалаца из индустрије намештаја, који су у позицији да спајају тржишта и креирају тражњу на тржиштима на којима послују.

Због ефикасније промоције, компанијама и свим учесницима доступан је B2B пословни портал намењен регистрацији излагача и пословних посетилаца Међународног сајма намештаја и Међународног сајма машина, алата и репроматеријала из области дрвне индустрије 2017. Услуга заказивања B2B састанака за све регистроване учеснике (излагаче и пословне посетиоце) је бесплатна.

Поред „Златног кључа”, традиционалне награде Сајма намештаја, од ове године установљена је и нова награда – „Београдски кључ“.

Генерални спонзор 55. Београдског сајма намештаја је „ДИСТРИБУЦИЈА“.

55. Међународни сајам машина, алата и репроматеријала из области дрвне индустрије

Паралелно са 55. Међународним сајмом намештаја, опреме и унутрашње декорације одвијаће се 55. Међународни сајам машина, алата и репроматеријала из области дрвне индустрије, који ће трајати дан краће – од 7. до 11. новембра у халама 5 и 9.

Ова манифестација има изузетну важност за дрвно-прерађивачку индустрију, јер ће се на овом месту премијерно представљати техничко-технолошке иновације.

Широка палета сајамске понуде обухвата: репроматеријале за израду намештаја – грађу, столарске плоче, фурнире, фолије, кант траке…, репроматеријале за површинску обраду и спајање, боје и лакове, све врсте лепкова, разређивача, брусних папира и друго.

Асортиман окова и украса за намештај чине: бравице, шарке, кваке, ручице, жице, опруге и украсни елементи, а понуду репроматеријала допуњује и богат избор текстила, тканина и коже за намештај, технолошки нови материјали, полиуретанске пене, елементи од гуме и пластике, сунђери.

Поред репрезентативних домаћих представника и брендова, запажен број излагача долази из Немачке, Италије, Турске, Словеније, Румуније…

Укупној слици о манифестацији као мултимедијалном догађају допринеће садржајан пратећи програм, који укључује конференције, презентације и предавања.

Медијски партнери манифестације: WoodBusinessPortal.com, Archiproducts, Before After, Designed, Tjedan dizajna Zagreb, BravaCasa, Kuća stil, Ego magazine, Podovi и Gradnja.rs.