Још се нисмо довољно опоравили од празничне еуфорије а већ улазимо у озбиљан свет сајамских чуда, од којих сви заједно живимо.
Види се то већ и по почетном, јануарско-фебруарском делу пролећне сезоне на Београдском сајму, који завршава ни мање ни више него 45. Међународним сајмом туризма у Београду, највећим и најпосећенијим те врсте у региону, који ће се одржати од 22. до 25 фебруара 2024. године у халама 1 и 4.
Под слоганом „Авантура почиње овде!“ овај сусрет култура и авантура промовисаће нове дестинације, first minute понуде, домаће и иностране смештајне капацитете, туристичке регије и атракције. На сајму ће учествовати најзначајније туристичке агенције, удружења и организације, хотели, туристички центри, транспортне компаније и међународни тур-оператори.
И ове године посетиоци ће из велике понуде, већ према својим афинитетима, моћи да изаберу породична путовања, далеке и егзотичне дестинације, путовања за младе, city break, одмор и опоравак у бањама, спа викенде на планинама, еко и активни туризам, конгресна дешавања…
За оне чија следећа авантура почиње управо на Сајму туризма на Београдском сајму, овогодишње откривање неког новог света укључује истраживање најновијих иновација у туристичкој индустрији, упознавање са најновијим технолошким трендовима који ће унапредити путовање, било да је реч о дигиталним водичима, паметним путним апликацијама или еколошки одрживим путовањима. Ту су и стручњаци из индустрије који ће објаснити како се туризам прилагођава савременим потребама путника.
У исто време, и под окриљем Сајма туризма, у хали 2 Београдског сајма ће од 22. до 25. фебруара бити одржан и 19. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме „Хорека – Опрема“, који ће под слоганом „Послужите се“ окупити бројне домаће и иностране компаније из најразличитијих области у вези са угоститељским делатностима које сваку туристичку понуду дижу на виши ниво – производњом и продајом хотелског и угоститељског намештаја, опремом за кухиње, ресторане и барове. Ту су и постељина и пешкири, средстава за одржавање, произвођачи хране и пића и др.
Овај велики мултимедијални догађај свим учесницима и посетиоцима омогућиће пословне контакте, упознавање, умрежавање и успостављање пословних односа и партнерства за даљу сарадњу. А сви ови аспекти заједно чине Сајам туризма на Београдском сајму најважнијим годишњим догађајем у промоцији, развоју и унапређењу туристичке индустрије региона.
Међутим, Туризам и Хорека – Опрема само су финале, врх ужареног брега првог дела пролећне агенде Београдског сајма, која већ од 25. до 27. јануара почиње петим издањем водећег регионалног сајамско-конференцијског догађаја у области воћарства, виноградарства и повртарства – манифестацијом Agro Belgrade 2024.
Више од 500 излагача из региона и света представља достигнућа у областима свежег, смрзнутог и прерађеног воћа, поврћа и грожђа, пољопривредне механизације, система за наводњавање, система противградне заштите, расадника, семенских и хемијских кућа и других сегмената неопходних за успешно бављење овим гранама пољопривреде. Током три дана овог врхунског сајамско-конференцијског догађаја биће организоване и стручне конференције и састанци на којима ће еминентни стручњаци и представници институција, организација и компанија те представници великих европских и домаћих ланаца, купаца и дистрибутера актуелизовати теме из области воћарства, повртарства и виноградарства, тржишта воћа и поврћа, климатских промена и њиховог утицаја на промене у производњи воћа и поврћа и бројне друге.
Почетак фебруара, од 8. до 10, у хали 3 Београдског сајма, резервисан је за Balkan Textile 2024, пословну манифестацију која окупља произвођаче текстила, увознике и трговце, а поред најбољих тканина, излагачи на Сајму приказују и најбоље машине и опрему из текстилног сектора.
Циљ је најбољи начин да извозници пронађу увознике, домаће произвођаче и велике трговце на мало који подстичу потражњу и тиме проширују своје канале продаје у Србији. Сајам је замишљен као уносна платформа и неизоставна шанса за привилеговане учеснике, где су врхунски производи, опрема и машине у текстилном сектору представљени од стране излагача из различитих земаља публици успешних предузетника који имају мотивацију и капитал да улажу у нове пословне подухвате. Сајам својим ексклузивним учесницима нуди најефикаснији начин за освајање тржишног удела у земљи где ће се спојити понуда и тражња под једним кровом како би компаније извознице искористиле прилике у Србији и повећале обим извоза.
Коначно, фебруар ће обележити и 15. Државни пчеларски сајам, који ће бити одржан у хали 2 Београдског сајма 10 – 11. фебруара 2024. „Слатки сајам“ је међународна изложбено-продајна манифестација коју организује Савез пчеларских организација Србије, а посетиоци имају прилику да виде комплексан продајни, изложбени, образовни, промотивни, привредни и туристички садржај и програм. Сајам је прилика да се, поред меда и других пчелињих производа, по најповољнијим условима набави и комплетна пчеларска опрема и репроматеријали.
Добро дошли на почетак још једне успешне пословне године Београдског сајма!