Под слоганом „Једна карта, безброј светова“ на Београдском сајму ће од 20. до 23. фебруара 2025. године бити одржан 46. Међународни сајам туризма, еминентна туристичка манифестација, скуп целог региона југоисточне Европе и других делова света.

Први овогодишњи догађај из календара Београдског сајма, традиционално ће пратити и одржавање 20. Међународног сајма хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА.

Велики туристички догађај најављен је на конференцији за медије, где су представљени овогодишњи излагачи, програм и наступ земље партнера – Италије.

Драган Зечевићкоординатор 46. Међународног сајма туризма, најавио је да већ слоган сајма најављује оно што ће дешавати у халама Београдског сајма, које пружају савршену платформу за избор нових дестинација, first minute понуда, упознавање нових култура и свега онога што Сајам туризма већ дуги низ година нуди.

– Ове године биће присутно преко 400 излагача у делу туризма. Хале 1 и 1А предвиђене су за међународни туризам, авио компаније, туристичке агенције, наступе земаља учесница, а у хали 1А. У хали 4, као и до сада представиће се домаћи туризам, Туристичка организација Србије, Туристичка организација Београда, локалне туристичке организације, планински центри, бање Србије, етно села и др.

Зечевић је истакао да Београдски сајам бележи раст броја излагача од 20 процената, а Светска туристичка организација при Уједињеним нацијама објавила да се Србија налази међу пет земаља на свету које су забележиле већи туристички промет.

– Мислим да је то управо и одраз овог сајма, који ће представити највећи број земаља до сада, из свих делова света. Ове године по први пут наступају Венецуела, Панама, Еквадор и Естонија, а после година паузе, поново учествују Кипар и Северна Македонија.

Вишња Ракићв.д. помоћника министра туризма и омладине Републике Србије изразила је задовољство што је Република Италија, земља партнер на овогишњем Сајму туризма и што ће Италијани, који имају велико искуство и знање о туризму, моћи да истраже нашу земљу као туристичку дестинацију.

– Србија нуди много, Србија је прелепа земља, а то знају сви који се баве туризмом, а знају и шта све Србија може да понуди. На нама је да то промовишемо, а Министарство туризма и омладине ради на томе. Велики искорак смо направили прошле године у домену руралног туризма, на томе се наставља, а на сајму ће поред традиционалног присуства агенција, тур- оператора и компанија, бити и представника сеоских туристичких домаћинстава, рекла је Ракић.

Ракић је открила да је кроз утиске и усмену размену искустава туриста који долазе у Србију, јасно да је гастрономија велики адут и да као што ми волимо италијанску кухињу, и они воле нашу домаћу.

Њ.Е. Лука Гори, амбасадор Републике Италијеовогодишње земље партнера Сајма туризма, рекао је посебно срећан што је његова земља ове године земља партнер Сајма туризма истичући да се на том пројекту радило дуже време, али да је сада конкретизован.

Рекао је да у Италији и Србији влада велико међусобно интересовање, тако да подршка у туристичкој размени није тежак подухват, а међусобни интерес је увек владао и доприноси односу између две земље.

Гори је истакао бројеве који говоре колико је сектор туризма важан италијанској економији.

– Већ другу годину за редом Италија је на првом месту на европског индекса репутације у туризму, а на другом месту је по оцени туристичке понуде. Прошле године Италија је забележила 458,5 милиона ноћења, док су италијански аеродроми исте године забележили 218,4 милиона путника. Промет Италије у сектору туризма износи око 50 милијарди евра, док сам допринос туристичком сектору италијанској економији износи око 10,8 БДП-а.

Амбасадор Италије говорио је и о догађајима који ће у овим месецима довести велики број туриста у Италију. Предстоје зимске Олимпијске игре 2026. године, а Сајму туризма у Београду биће прилика да се представе.

Најавио је да ће Италија на сајму имати павиљон и штанд који ће бити посвећен Сардинији и додао је да је срећан због најаве да ће ускоро бити успостављен директан лет измеđу Србије и Сардиније.

Гори је најавио и да ће на сајму бити представљен програм Министарства спољних послова и међународне сарадње Италије под називом „Италеа“ односно „Туризма корена“, који је посвећен Италијанима који живе у иностранству.

Миодраг Поповић, в.д. директора Туристичке организације Београда рекао је да ће та организација ове године посебну пажњу поклонити промоцији културног туризма, јер је како је истакао то сегмент туризма који ће у годинама које долазе посебно бити важан, а који није баш довољно истражен.

И ове године на Сајму туризма посетиоци ће, из богате понуде, моћи да изаберу путовања која одговарају њиховим интересовањима – било да су то породични одмори, далеке и егзотичне дестинације, авантуристички и еко-туризам, city break путовања, велнес и спа викенди на планинама, одмор у бањама, конгресна дешавања или посебне понуде за младе путнике.

Популарне и омиљене дестинације континуирано присутне на сајму биће ту и ове године: Турска, Грчка, Црна Гора, Тунис, Бугарска, Словенија, Босна и Херцеговина, Хрватска, Мађарска, Камерун, Габон и др.

Туристичка организација Србије (ТОС) се на овогодишњем Међународном сајму туризма у Београду представља у хали 4 под слоганом „СРБИЈА. Доживи!“ (енг. „Experience! SERBIA“).

Са Туристичком организацијом Србије представиће се Министарство туризма и омладине, ЈП „Скијалишта Србије“, Завод за заштиту природе Србије, хуманитарна организација „ Звуци срца”, Агенција за безбедност саобраћаја са Управом саобраћајне полиције и Галерија наивне уметности из Ковачице.

Бренд Туристичке организације Србије промовисаће се и ове године током трајања сајма са циљем да се комуницира са људима који желе нова искуства и успомене. Штанд Туристичке организације Србије биће обогаћен разноврсним програмом, а акценат се ставља на УНЕСКО листу нематеријалне културне баштине.

Б2Б пословни програм спроводиће се и ове године на Сајму туризма. Свим учесницима, туристичким агенцијама из иностранства и земље доступан је Б2Б портал намењен за регистрацију како излагача, тако и пословних посетилаца правних активних лица.

Као најпосећенији сајам туризма у региону, кроз интензивне Б2Б активности и присуство бројних професионалаца из индустрије, сајам представља стратешку базу за тржиште које обухвата десетине милиона потенцијалних туриста.

Под слоганом „Послужите се“, у халама 2А и 2Ц, паралелно са Сајмом туризма, одржаће се и 20. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА.

Овогодишњи сајам акценат ставља на домаће излагаче, уз присуство релевантних иностраних представника компаније из различитих сегмената угоститељске индустрије, које доприносе подизању туристичке понуде на виши ниво – од производње, дистрибуције и продаје хотелског и угоститељског намештаја до опреме за кухиње, ресторане и барове.

Преко нове апликације „Belgrade Fair“ омогућено је повезивање излагача и посетиоца Сајма туризма.

Радно време Сајма туризма и Сајма ХОРЕКА-ОПРЕМА:
ЧЕТ – СУБ, 20 – 22. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 23. фебруар: 10:00 – 18:00

Улазнице:
Појединачна улазница: 700 РСД
Групна улазница (минимум осам особа): 500 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 3.500 РСД
Паркинг за аутомобиле: 200 РСД по сату