„Електрични аутомобили и развој инфраструктуре за пуњење возила у Србији“ била је тема округлог стола одржаног у оквиру овогодишњег Салона аутомобила. Скуп је организовала Привредна комора Србије у сарадњи са Електротехничким факултетом, ЕПС-ом, Институтом Еко привреде Србије (ИЕПС) и Привредним друштвом ИЕЕГ.

На трибини о развоју прикључака за пуњење електричних аутомобила до 2020. године констатовано је да недостатак ових прикључака може да представља велики проблем за Коридор 10.

Изузев ових техничких проблема, аутомобили на струју имају значајне предности у односу на стандардне аутомобиле на бензин. Од Београда до Бара или Солуна на струју би могло да се стигне за неколико евра, али само под  условом да постоје места за допуну батерија.

Министарка саобраћаја Зорана Михајловић најавила је да ће електропунионице ускоро бити инсталиране дуж Коридора 10, а представници Привредна комора Србије проценили су да би Србија у наредне три године морала да изгради чак хиљаду пуњача.

Саветник председника Сектора за екологију и одрживи развој Привредне коморе Србије Синиша Митровић рекао је да ПКС преузела сву одговорност у координирању деловања свих фактора битних за покретање процеса изградње нове инфраструктуре за електрична возила. Најважније је да се законски уреди регистрација и употреба електричних возила за грађане и привредне субјекте.

Дејан Илић, научник који већ деценијама у Немачкој развија батерије и електромобилне системе, упозорио је да неће све ићи тако лако:

– Каснимо, али то је ситуација и у свету, тако да још има времена за развој инфраструктуре. Најрадије бих нашу памет упутио на развој те инфраструктуре, јер ми нисмо нација која треба да развија моторе и аутомобиле, објаснио је др Дејан Илић, председник Фонда за иновациону делатност Србије. – Садашња електромрежа има довољан капацитет, али мора се иновирати новим бројилима, новим трафостаницама и новим тарифама за пуњење електроаутомобила. У противном, због слабе мреже, струја за аутомобиле ће бити скупа, скоро као бензин.

Владимир Шиљкут, шеф службе за припрему нових улагања ЕПС-а, рекао је да је мрежа ван градова више оптерећена, да у тим подручјима нема довољно капацитета, тако да ту пуњачи неће бити густо распоређени. Добра околност је што у градовима постоји резерва у капацитетима.

„Фолксваген“, који је на београдском сајму изложио „голф“ на струју, заинтересован је за постављање пуњача на јавним местима, а њихова процена је да се нова технологија уводи брже него што су и највећи оптимисти предвиђали.

Податак да у околним земљама полиција користи електричне аутомобиле, да их електродистрибуција такође купује, тако да је јасно да је то будућност, изнео је Дејан Ступар, директор продаје „Поршеове“ финансијске групације.

Електроаутомобили су тренутно скупљи од бензинских, посебно у Србији. Модел који се у Београду продаје за 52 хиљаде евра у Америци је 20 хиљада евра јефтинији, захваљујући нижим порезима и еколошким субвенцијама. Новац за субвенције прикупља се од еколошких такси које плаћају власници бензинских мотора.