Осму годину заредом, Привредна комора Србије, Агенција за заштиту животне средине, Агенција за безбедност саобраћаја, Центар за моторна возила АМСС, Центар за промоцију одрживог развоја и компанија Метро Маркет организовали су избор за аутомобил са најбољим перформансама у односу на животну средину – ЕКОауто године у Србији.

У конкуренцији се нашло дванаест нових модела аутомобила из актуелне продукције: BMW 3 Series, Ситроен Ц4 Кактус, Форд Фокус, Хонда ЦР-В, Киа Сид, Мерцедес-Бенц А-Класа, Опел Комбо, Пеžо 508, СЕАТ Арона, Сузуки Џимни, Тојота Корола и Волво 560. Додатни услов за све моделе био је да су већ у продаји или да ће се наћи на тржишту Србије до 31. марта 2019, до када траје и овогодишњи Салон аутомобила.

Кључни критеријуми, у погледу животне средине, заједно са тежинским коефицијентима, по значају су били: потрошња горива (30%), емисија штетних материја (30%), могућност рециклаже (20%), бука (10%), запремина мотора (5%) и снага мотора (5%).

Стручни жири је оценио да ове критерије најбоље испуњава, па је тако постала и ЕКОауто 2019. године у Србији – Тојота Корола 1.8 Хибрид. Жири је подсетио да ова, потпуно нова Корола зрачи динамичнијим изгледом, доносећи и потпуно нови хибридни погон са функцијом самопуњења тако да нова генерација најпродаванијег Тојотиног модела у читавој аутомобилској индустрији означава и почетак Тојотине стратегије двоструких хибрида. Тојотин хибридни систем је тих, интуитиван, брзо реагује и има самодовољну ЕВ технологију која не захтева прикључивање на пуњач. Трошкови одржавања су ниски, нуди велике уштеде у гориву, као и ниску емисију CO2 и може да поднесе до 50 осто укупних свакодневних релација. Перформансе Короле Седан Хибрид опремљене 1,8 литарским агрегатом су: убрзање од 0 до 100 км/х за 11 секунди, а максимална брзина пројектована је на 180 км/х. Потрошња горива код „седан“ верзије износи минимум 3,4 л / 100 км, а његова емисија CO2 је само 77 г/км.

Представнику Тојоте признање је уручио лично Горан Триван, министар за заштиту животне средине у Влади Републике Србије. Обраћајући се присутнима нагласио је да је повлачење аутомобила који загађују животну средину, али и спречавање увоза старијих модела аутомобила (Е3) све мање економско а све више озбиљно здравствено питање. Подржао је веће државне субвенције и стимулације за куповину електричних и хибридних аутомобила, које тренутно не иду у прилог еколошкој безбедности.

Посебно признање додељено је и „Сталној конференцији градова и општина“ за организовање акције „Дан без аутомобила у градовима и општинама“ у оквиру Европске недеље мобилности, којом се подстичу алтернативни видови саобраћаја у односу на моторизоване, чиме се смањује коришћење путничких аутомобила и побољшавају услови за јавни саобраћај, кретање бициклиста и пешака.