на Београдском сајму ће од 22. до 25. фебруара 2024. године бити одржана првокласна туристичка манифестација, скуп целог региона југоисточне Европе и других делова света 45. Међународни сајам туризма (хале 1, 1А и 4) и 19. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА
(хале 2А и 2Ц).
ИТФ Међународни сајам туризма један је од пословних стубова Београдског сајма и целокупне српске туристичке привреде. Уз значајан утицај на економију, туризам спада у снажне покретаче привредног раста и развоја, стварајући синергију између сродних сектора и доприносећи укупном просперитету земље. Туристички сектор директно и индиректно запошљава велики број људи, а приходи од туризма повећавају бруто домаћи производ земље, пружајући стабилност економији.
Земља партнер Сајма туризма 2024 – Република Грчка
Грчка и Србија настављају успешну сарадњу у области туризма овогодишњим партнерством на 45. Међународном сајму туризма на Београдском сајму, где ће Грчка, убедљиво најтраженије тржиште за грађане Србије који летују у иностранству, ове године бити посебно представљена као земља партнер. У павиљону Националне туристичке организације Грчке посетиоце очекују излагачи из читаве земље, од регионалних представника, туристичких организација из најпопуларнијих грчких дестинација, па све до професионалних удружења. Током сајамских дана посетиоци ће пред собом имати најразноврснију и свеобухватну понуду смештајних капацитета, апартмана и хотела у континенталним и острвским летовалиштима у Грчкој, што је снажан мотиватор да се на сајму направи добар и економичан избор из first minute понуде.
Ова сарадња допринеће даљем унапређењу туристичког промета између две земље, имајући у виду да је и број грчких туриста у Србији у сталном порасту.
Учесници на Сајму туризма
Традиционално, на сајму ће учествовати најзначајније туристичке агенције, удружења и организације, хотели, туристички центри, транспортне компаније и међународни тур-оператори.
Уз пажљиво планиране и креативне наступе сви излагачи на Сајму туризма ојачаће свој бренд и ефикасно представити туристичку понуду.
Сајамска промоција специјалних First minute понуда
Због ексклузивних сајамских цена, first minute понуда и пакета са мноштвом погодности, Сајам туризма је за посетиоце већ дуги низ година омиљени годишњи оријентир за одабир аранжмана и дестинација, као и сагледавање свега што туристички сектор има да понуди.
И ове године посетиоци ће из велике понуде моћи да изаберу према својим афинитетима: породична путовања, далеке и егзотичне дестинације, путовања за младе, city break, одмор и опоравак у бањама, спа викенде на планинама, еко и активни туризам, конгресна дешавања…
Први пут на Сајму туризма наступају Камбоџа, Еквадор, Света Луција, Либија, а земље које се враћају и поново учествују су острва Индонезија, Куба и Сао Томе и Принципе.
Популарне и омиљене дестинације континуирано присутне на сајму биће ту и ове године: Турска, Грчка, Црна Гора, Тунис, Бугарска, Словенија, Босна и Херцеговина, Хрватска, Мађарска, Камерун, Габон, Намибија и Кипар.
Србија на Сајму туризма
Србија, све привлачнија домаћим и иностраним туристима, отворена за бизнис у сектору туризма и угоститељства, на Сајму туризма, светским дестинацијама конкурише својим природним лепотама, све разноврснијим смештајним капацитетима, богатом гастрономском понудом и гостољубивим људима, који су неспорни квалитет у промоцији доживљаја који нуди Србија као туристичка дестинација.
Србија ће своје туристичке адуте представити у хали 4 Београдског сајма кроз наступе Туристичке организације Србије (ТОС), Туристичке организације Београда (ТОБ), Туристичке организације Војводине (ТОВ) као и многобројних локалних и регионалних туристичких организација из свих делова Србије. У халама 1а и 1 запажен наступ имаће Гаранцијски Фонд АП Војводине и Покрајински секретаријат за привреду и туризам.
Туристичка организација Србије (ТОС) се на овогодишњем Међународном сајму туризма у Београду представља у хали 4 под слоганом „СРБИЈА. Доживи!“ (енг. „Experience! SERBIA“). Поред активног одмора, природних лепота, градова пуних енергије, ТОС ће акценат ставити и на богатство различитости кроз промоцију нове брошуре под називом „Упоришта духовности“.
На пет пултова представиће се Министарство туризма и омладине Републике Србије, Скијалишта Србије, Завод за заштиту природе, Природњачки центар Свилајнац, Агенција за безбедност саобраћаја и Управа саобраћајне полиције, који ће посетиоцима штанда представити нову кампању „За зиму се спреми и на време опреми“ коју спроводе у партнерству са ТОС-ом на најпосећенијим дестинацијама у Србији. Посебно место штанда заузимаће Фотографија за понети „СРБИЈА. Доживи!“ где ће, уз помоћ АИ технологије „Photo Booth“ посетиоци штанда имати слику са различитих дестинација у Србији.
Наступ Туристичке организације Београда (ТОБ) на Сајму туризма биће у знаку предстојеће изложбе EXPO 2027 коју ће Београд угостити. Такође, у фокусу наступа биће и туристичке атракције, садржаји, манифестације које су у понуди свих београдских општина, програми из области културе намењени домаћим и страним гостима, гастрономија и забава.
Атракције и пратећи програм
Туристичка организација општине Инђија промовисаће пројекат „Српска Кападокија“, нову туристичку атракцију Крчединске аде. У атријуму Београдског сајма ће бити прави балон, исти онакав који лети турском Кападокијом. У четвртак, петак и суботу (22/23/24.02.) у периоду од 12 до 14 часова, посетиоци ће имати прилику да се сликају у корпи балона, да учествују у наградној игру и да освоје путовање балоном.
Б2Б пословни програм – Будућност туризма и повезивање на глобалном тржишту
У фокусу догађаја остају пословни контакти учесника и пословних посетилаца, гостију из земље и региона, као и традиционалних тржишта где наши људи путују и оних одакле нам долази највећи број туриста. Београдски Сајам туризма, као најпосећенији сајам туризма региона и шире, кроз велики број пословних гостију и Б2Б активности, чини значајно тржиште од неколико десетина милиона потенцијалних туриста.
И ове године свим учесницима, туристичким агенцијама из иностранства и земље доступан је B2B портал намењен за регистрацију како излагача, тако и пословних посетилаца правних активних лица. Регистрација омогућава бесплатну промоцију компанијама и контакте са осталим регистрованим члановима, као и заказивање састанака са излагачима и потенцијално склапање договора о будућој сарадњи.
Састанци се одржавају у специјалном простору „B2B Meetings“ (хала 1, галерија) и лако се, већ аутоматски самом регистрацијом, заказују помоћу ове јединствене Б2Б платформе специјално креиране за потребе догађаја.
Време предвиђено за одржавање састанака је 22.02. од 11:30 до 17:00 и 23.02.2024. од 10:30 до 17:00.
19. Међународни сајам хотелско угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА
Под слоганом „Послужите се“ паралелно са Сајмом туризма у халама 2А и 2Ц одвијаће се и 19. Међународни сајам хотелско угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА, који ће окупити бројне домаће и иностране компаније из најразличитијих области у вези са угоститељским делатностима које сваку туристичку понуду дижу на виши ниво – производњом, дистрибуцијом и продајом хотелског и угоститељског намештаја, опремом за кухиње, ресторане и барове, као и услужним делатностима, новим трендовима пословања, снабдевања и функционисања угоститељских објеката.
У излагачком делу посетиоци ће видети опрему за кухиње, ресторане, барове, хотеле, сигурносне и резервационе системе, асортиман произвођача и увозника познатих брендова у области ИТ решења, озвучења и расвете, као и посластичарски и пекарски програм, опрему за банкете, радну одећу и обућу, постељине, опрему за чишћење, стручну литературу и публикације.
Програм је обогаћен актуелним темама за све угоститеље, хотелијере, али и посетиоце: интерактивним презентацијама на штандовима, демонстрацијама угоститељских вештина, прављењем сладоледа и коктела уживо на најмодернијој опреми и дегустацији производа.
За све чија следећа авантура почиње управо на Сајму туризма на Београдском сајму, овогодишње откривање неког новог света укључује истраживање нових дестинација, иновација у туристичкој индустрији, упознавање са технолошким трендовима који унапређују путовања, коришћење технологије, виртуелних тура, дигиталних водича, паметних путних апликација, као и савете стручњака који ће објаснити како се туризам прилагођава савременим потребама путника.
Вољен од стране посетилаца и медијски атрактиван за извештавање, захваљући чему укључује и најширу јавност, четвородневни велики догађај чини туризам централном темом, а све пословне активности постигнуте током сајма, рефлектују се потом на читаву туристичку годину која по правилу бива обележена актуелним Сајмом туризма.
Добро дошли на Сајам туризма јер „АВАНТУРА ПОЧИЊЕ ОВДЕ!“!
Радно време Сајма туризма и Сајма ХОРЕКА-ОПРЕМА:
ЧЕТ – СУБ, 22 – 24. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 25. фебруар 10:00 – 18:00
Улазнице: Цена појединачне улазнице је 500 РСД
Групна улазница (минимум осам особа): 400 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 3.000 РСД
Паркинг за аутомобиле: 200 РСД по сату
Новинарске акредитације: Захтев за новинарску акредитацију пошаљите на е маил press@sajam.rs
Медијски партнери манифестације: SAT Media Group, TU Magazin, Travel Daily News, Adria Media Group, Color Press Group, Kongresniturizam.com, Place2Go, Style.rs, Events in Serbia, Туристичка призма, Туристички свет, Србија коју волим, Туризам ТВ – Више од Путовања, Caffe Montenegro, Лутајући путник, Travel Digest, Adriatic Traveller, Tourism Today, Fashion travel, ТВ Фронт, Fijet.rs, ТВ Балкан Трип, РТВ Тесла
Хотел партнер: Hotel Mona Plaza