На панелу „Дигитал – убица принта с предумишљајем или без“ дискусија је отишла у нешто другачијем правцу – питање да ли је било предумишљаја или не преформулисано је у ново – да ли је дигитал уопште убио принт?

Најављујући тему и госте, модератор Александар Јовановић, главни и одговорни уредник портала Telegraf.rs, дигитал и принт упоредио је са најновијим моделом БМW-а и старим југом који је у возном стању уз много муке.

Учесници су се сложили да транзиција траје већ годинама, али и да се у свим браншама прелази на бржи и лакши начин креирања производа. Истраживања јавног мнења такође показују да грађани поред ТВ-а највише времена проводе уз рачунаре, таблете и телефоне. Продукција вести је огромна, нове вести се појављују из минута у минут и принт ту дефинитивно губи снагу. Међутим, његова снага је у прављењу другачијих садржаја, он се бави анализом. Укратко, дигитал доминира, али штампа може да се избори за већу читаност.

Марко Стјепановић, главни и одговорни уредник Blic.rs, није се сложио да да је принт убијен, чак је рекао да и у Србији и у свету постоје врло профиталне компаније које се баве штампаним медијима. Медији се сада другачије конзумирају и ма колико да принт има примат, увече сви чекају да чују шта то доносе сутрашње насловне стране.

-Постоји разлика у начину конзумирању медија. Све се брзо дешава и много је већа употребна вредност електронских вести, док се књиге дуже конзумирају, тако да је свеједно да ли је папирно или електронско издање – свакако је потребно време да се књига прочита, рекао је Стјепановић.

Ни Саша Миловановић, директор дневног листа Српски телеграф и портала Republika.rs, не мисли да је принт убијен или да је на путу егзекуције. Тиражи јесу пали, највећи удар се догодио 2012-2013. године, али треба рећи и да то није чудно, пошто на број продатих примерака, симболично речено, утиче и број дана до пензије.

-Српски телеграф је опстао, између осталог, због другачијег приступа и зато што смо бирали новинаре и уреднике, а то нас је довело до доброг позиционирања. Поред тога, штампани медији укратко пренесу све оно што се претходног дана појавило на порталима, плус имају своје посебне теме. Дакле, старијој популацији укратко „сажваћемо“ најзначајније информације, тако да су и они информисани о свему. Процена је да треба сачекати 7-10 година, јер ће принт бар још толико опстати на овом нивоу, рекао је Миловановић.

-Престао сам да се бавим принтом да бих избегао чување информација и ексклузивних прича за сутрашње штампано издање. Ипак, штампане медије не бих упоредио са Југом, пре бих рекао да су они олдтајмери – аутомобил који су скупоцени, раде-возе, нико их се не одриче, али нису аутомобили којима се иде на море – тамо се путује BMW-ом, рекао је Дејан Вукелић, директор редакције Telegraf.rs.

Он је рекао да дигитал не успева науштрб принта јер је маладима штампа архаична, они тамо и не траже информације. Разлику треба тражити у начину конзумирања – дигитал је ефикаснији и брзе долази до читалаца, а принт чека да читаоци додју по њега. Вукелић је рекао да је њему занимљивије да тражи читаоце него да чека, али то не значи да ће принт умрети – нешто мора да се промени, односно – треба видети шта радити са олдтајмерима.

Александар Јовановић је најавио и да B92.net више нема подршку телевизије, јер је то сада телевизија другог назива, али је Јасмини Копривици, директорки Б92.нет поставио и питање ко је ту коме био подршка – портал телевизији или телевизија порталу?

-Сајт деведесетдвојке је један од најстаријих на Балкану, постоји 22 године и и даље се обраћа истој публици – оној која хоће брзу, јасну и тачну информацију из политике или спорта. ТВ је ребрендирана а сајт је остао исти, баш као што је и публика остала иста и мало је старија од просечне интернет публике. Синергија између WЕБ-а и ТВ-а се показала као добитна комбинација, али ни сада када немамо ТВ иза нас не осећамо промену у посећености сајта, рекла је Јасмина Копривица.