„Crossland X“, Opelov model, poneo je titulu EKO automobil 2018. Izbor već sedam godina organizuje kompanija Metro Market u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine, Agencijom za energetiku, Srpskom asocijacijom uvoznika automobila i delova, Centrom za motorna vozila – AMSS i časopisom Eko-mobilnost.
Pored ovog prestižnog priznanja, za doprinos u očuvanju životne sredine na DDOR BG Car SHOW 06 i 12. MOTOPASSION-u dodeljene su još dve nagrade. Jednu je dobila kompanija MOTOGRINI GRUPPO, pionir u ponudi električnih vozila na tržištu Srbije, a drugu – JKP „Parking servis“ za društveno odgovorno poslovanje.
Dodeli EKO automobila godine prisustvovao je i Goran Trivan, ministar zaštite životne sredine u Vladi Srbije, koji je rekao da je automobilska industrija jedan od najvažnijih promotera borbe za zaštitu životne sredine:
– Svojim učešćem u ovoj oblasti automobilska industrija, uslovno rečeno, pravi jednu novu tehnološku revoluciju ili je možda bolje reći – stvara novu filozofiju života. Nesporno je da je reč o planetarno prisutnoj industriji koja ima ogroman uticaj na život, tako da imponuje činjenica da ona već dvadesetak godina hvata korak sa trendom manjeg zagađenja životne sredine. Njihovi napori nisu uvek bili podjednako uspešni, ali poslednjih godina automobilska industrija u ovom sektoru pravi krupne korake, rekao je Trivan.
Ministar je podsetio na nelogičnosti koje prate uvoz novih i polovnih automobila, jer se na uvoz starih vozila ne plaća ekološka taksa. Ministarstvo zaštite životne sredine odlučno se bori protiv ovakvih stvari, mada je jasno da će ta borba značajno uticati na stanje na tržištu. Ipak, to ih previše ne zanima, jer je ekološka situacija mnogo bitnija od jeftinih polovnjaka.
– Ako želimo bolji kvalitet vazduha moramo da idemo u ovom pravcu, a veoma cenim i napore automobilske industrije da sve više poštuje ekološke standarde. Na tom putu oni će u Vladi imati ozbiljnog partnera koji ulaže velike napore da životna sredina bude zdrava, ali se trudi i da auto-moto industrija može uspešno da posluje. Ne možemo biti bolećivi prema zabrani uvoza jeftinih starih automobila, jer je njihova starost u direktnoj vezi sa zagađenjem životne sredine. Razmišljamo o subvencijama, o električnim automobilima…, mada mislim da ni oni nisu pravo rešenje. Jedno je sigurno – dajemo značaj ovoj temi i ozbiljno počinjemo da se bavimo ovom problematikom, objasnio je Goran Trivan.