Припрема за 56. Међународни сајам аутомобила и 17. Сајма мотоцикала, квадова, скутера и опреме Мотопешн„, који се на Београдском сајму одржавају од 20. до 26. марта 2025. године била је и прес-конференција организована поводом ових изузетних манифестација.

Овогодишњи Међународни салон аутомобила окупиће 257 излагача и представити 46 аутомобилских и 12 брендова лаких привредних возила. Премијерно ће бити представљено 80 модела. У категорији лаких привредних возила пред посетиоцима ће се наћи 27 премијера. На Мотопешну, 74 излагача ће представити 42 мото бренда, а међу изложеним моделима биће чак 72 премијере.

Зоран Лупшић, координатор пројекта, изразио је задовољство добром припремљеношћу ових манифестација, која треба да понуди пуно изненађења и драстично већи број изложених брендова, а самим тим и премијера. Истакао је да је са стратешким партнером Српском асоцијацијом увозника возила и делова обезбеђено присуство готово свих светских брендова које је могуће срести на нашем тржишту. Додатно, евидентно је и велико интересовање произвођача које долазе са Далеког истока.

„Више од 15 брендова се први пут појављује на овој манифестацији. Према нашим сазнањима та експанзија ће трајати и наредних година. Очекује се и повратак нових брендова који ће доћи на наше тржиште и на наш сајам. Међу њима су и брендови који до сад нису пословали на европском тржишту а појавиће се на сајму, а одавде из Србије, као из једне добре платформе, могућ је пробој на европско тржиште. Један од највећих куриозитета ове сајамске манифестације је учешће највећег светског произвођача електричних аутомобила BYD“, рекао је Лупшић.

Први човек пројекта рекао је и да је повећани број брендова и експоната навео организаторе да у складу са нвим околностима и преформатирају, прекомпонују сајамски простор. Тако је у хали 2 ослобођен простор за новопридошле брендове, дакле искључиво у функцији презентације нових аутомобилских брендова.

Лупшић је детаљно представио распоред брендова и модела по халама, али и новитете и премијере у свим категоријама (ауто, мото, ЛЦВ, АТВ…) наглашавајући оне који се први пут појављују на сајму, али и оне који су се после паузе вратили на ово сјајно место.

Александра Ђурђевић, председница Српске асоцијације увозника возила и делова, истакла је да је овај сајам аутомобила далеко најважнији догађај за аутомобилски сектор не само код нас него и у региону, један од три европска међународна сајма која се одржавају баш у нашој земљи.

„За нас увознике то није само прилика да представимо нове моделе и нове технологије и иновације, него и платформа да тестирамо нове концепте који долазе, јер се иновације и нове технологије у аутомобилској индустрији појављују и развијају толико брзо да неки с правом кажу да аутомобил више није превозно средство него један од предмета потрошачке електронике“.

Ђурђевић је указала и на чињеницу да се овај сајам разликује од претходног по томе што има „много више тога да се види. На сајму има чак 100 брендова возила, лаких привредних возила и мотоцикала и АТВ-а ,који ће представити скоро 180 нових модела. Слично је и код мотоцикала где има чак 80 нових модела. Друго, важно је то што је сајам комерцијалног карактера, што излазимо са најбољим понудама и што је доступност много већа него претходних година. Не треба заборавити да су донедавно били прекинути и ланци снабдевања и да је било проблема у испоруци. Треће, ове године је знатно боља понуда наших партнера финансијских институција, очекујемо боље каматне стопе и друге финансијске услове“, рекла је она.

Истакла је даљњу промоцију електрификације, као најзначајније теме у данашњем ауто-мото сектору, јер је и поред постојећих дилема тај „електрични брод“ заузео свој правац. „Много је новца уложено у све то и ми као увозници морамо да испратимо трендове у вези са глобалним трендом електрификације, и инфраструктуру и финансијске субвенције… И од модела Фијат Гранде Панда очекујемо да ће бити важан не само за индустријски развој земље већ и да нашим домаћим клијентима приближи концепт електрификације, што је сектор који код нас обухвата свега 1% ауто мобилности. У Европи је то неупоредиво више па морамо да хватамо корак“.

Не мање значајна ствар и један од приоритета Асоцијације је, по Ђурђевић, борба за подмлађивање возног парка, који је изузетно стар у односу на регион, јер је код нас пет пута веће тржиште половних од тржишта нових возила. У погледу продајних ефеката прошла година је била 10% боља од претходне, код лаких привредних возила тај раст је око 17%, пре свега због тендера.

Председница САУВД је најавила и додатну промоцију наших сервисних капацитета, за које је рекла да су веома напредни и да користе изузетно напредне технологије, знатно ефикасније од традиционалних.

Александар Бебић, директор функционалне области за продају ДДОР осигурања Нови Сад, генералног спонзора ове манифестације, рекао је:

„Велика ми је част и задовољство да вас поздравим у име ДДОР осигурања. Међународни сајам аутомобила је, поред тога што представља изложбу најсавременијих модела и технологија у ауто-индустрији, и симбол иновација, безбедности у саобраћају и напретка у свету мобилности. С обзиром на то да је осигурање моторних возила један од најважнијих сегмената нашег пословања, ДДОР већ 11 година поносно стоји уз сајам као његов генерални спонзор, потврђујући тиме своју посвећеност унапређењу саобраћајне културе и заштити свих учесника у саобраћају.

ДДОР осигурање део је једног од лидера на европском тржишту, Унипол групе, која има велики облим пословања у ауто индустрији. Комбинујемо искуство у осигурању са европских тржишта са нашом традиционалном преданошћу у пружању врхунских услуга осигурања возила. Посвећеност безбедности у саобраћају један од је основних стубова нашег пословања, и константно тежимо да наши клијенти добију оптимално решење за њихове потребе.

У ДДОР-у, осигурање моторних возила не доживљавамо као пуки финансијски производ, већ као сигуран ослонац за возаче у свим ситуацијама – од свакодневних изазова у саобраћају до непредвиђених догађаја. У том смислу, ДДОР као друштвено одговорна компанија улаже значајна средства у превенцију и безбедност у саобраћају, кроз различите иницијативе, едукативне кампање и подршку пројектима који подижу свест о одговорном понашању у саобраћају на путевима.

Од прве полисе ауто-осигурања издате крајем 19. века у Великој Британији до савремених решења базираних на телематици и дигиталним технологијама, осигурање је пратило и подржавало развој ауто-индустрије.

Аутомобили су били реткост крајем 19. века, али је одмах било јасно да саобраћајне незгоде могу донети велике финансијске губитке. Тада аутомобили нису имали сигурносне појасеве нити напредне системе који би смањили ризик од саобраћајних незгода. Сигурносни појасеви, уведени су као обавезни у многим земљама од 1970-их, а што је резултирало смањењем смртности у саобраћајним несрећама за чак 50%, док су возила с напредним системима, попут аутоматског кочења и адаптивног темпомата, смањила број тешких саобраћајних несрећа за више од 25%.

Током 20. века, са порастом броја аутомобила, јавила се потреба за ширим облицима осигурања. Увођење обавезног осигурања постало је стандард, а до средине прошлог века, појављују се и каско осигурања која штите возила од крађе, оштећења и различитих ризика, попут пожара и поплава.

Као и у свету, број возила у Србији континуирано расте, што доводи до повећане густине саобраћаја и, самим тим, већег ризика од саобраћајних несрећа. У Србији је у 2023. години регистровано 32.828 саобраћајних незгода, у којима су живот изгубиле 502 особе, док је 18.887 било повређено. Ови подаци указују на благо смањење броја незгода и повређених у односу на претходне године, али број смртних случајева и даље остаје висок. Иако је укупан број саобраћајних незгода у благом опадању, забрињавајуће је да су одређене категорије учесника у саобраћају, попут бициклиста и младих возача, и даље у великој мери учесници ових саобраћајних несрећа. То указује на потребу за циљаном едукацијом и превентивним мерама усмереним ка овим групама. Управо су такве мере неизоставни део ДДОР мисије и стратегије.

СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Хале 1, 1А, 2А, 2Б, 3, 3А и 4

Радно време Салона аутомобила и сајма “Мотопешн”:
Од 20. до 25. марта од 10 до 20 часова, 26. марта од 10 до 19 часова.

Цене улазница и паркинга
Цена појединачне улазнице 700 динара, групне 500, за организоване посете студената и ђака 400 динара. Цена породичне карте (Family day) је 1.400 динара.
Цена паркинга у кругу Сајма 200 дин по сату.

Без обзира на технолошке промене и напредак аутомобилске индустрије, основни принципи осигурања возила и путника остају непромењени: заштита од финансијских губитака, брза и ефикасна помоћ, као и унапређење безбедности у саобраћају.

Према доступним подацима, у Србији се годишње исплати значајан износ на име накнаде из осигурања и накнаде штете по основу осигурања моторних возила, што указује на учесталост саобраћајних незгода. Глобално, индустрија осигурања возила бележи раст исплаћених штета, што је последица повећања броја возила на путевима, сложенијих саобраћајних услова и већих трошкова поправки.

Због тога осигурање игра веома важну улогу, како возачи, односно власници возила, и друштво не би морали да брину о великим финансијским губицима, јер осигуравајуће куће преузимају те обавезе на себе.

ДДОР осигурање ове године слави 80 година постојања. Тим поводом смо ове године припремили посебне погодности за наше клијенте и то додатне попусте за каско осигурање нових возила, повољније услове за услугу „Помоћ на путу“, као и ексклузивне бенефите за осигурање имовине „Моја кућица“, које ће бити доступне како на нашем штанду на сајму, тако и на више од 100 продајних места широм земље.

Поред тога, наш штанд нуди бројне едукативне садржаје, наградне игре и интерактивне активности, јер верујемо да је знање најважнији корак ка безбедности у саобраћају.

Позивам вас да нас посетите, искористите прилике које смо припремили и заједно са нама допринесете сигурнијој будућности на путевима.

Захваљујем вам на пажњи и желим свима успешно излагање на сајму! Уживајте у вожњи, а ми смо ту да бринемо о вашој сигурности на сваком километру!“, рекао је на крају Бебић.

Конференција је завршена информацијом Драгана Милутиновића из Асоцијације аутомобилских новинара Србије да је жири ове организације за „аутомобил године“ за 2025. изабрао аутомобил Citroen C3. Као што је познато, у финалној конкуренцији су поред победника били и Дачиа Дустер, Рено Рафал, Фијат 600 и Шкода Кодиак.