Београдски сајам добитник је награде „Туристички цвет“ за 2018. годину, најпрестижније награде у области туризма, коју Туристичка организација Србије традиционално додељује физичким и правним лицима у Србији за значајна остварења у подизању квалитета туристичких услуга, као и за допринос развоју, унапређењу и промоцији туризма на аутентичан и креативан начин.
На свечаности у згради „Југословенске кинотеке“, генералној директорки Београдског сајма Данки Селић награду је уручила директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић. Уручењу награде присуствовао је и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић.
Награда „Туристички цвет“ додељује се у пет категорија. За награде је номиновано 57 туристичких организација, манифестација, агенција, туристичких и угоститељских објеката, институција и појединаца, а Београдски сајам је, у својој категорији, постао лауреат у конкуренцији чак 21 организације или појединца који су током 2018. године туристичку привреду Републике подигли на виши ниво, обогатили је новим садржајима и учинили једним од ослонаца српске привреде у целини.
За ово високо признање Београдски сајам се препоручио и бројним конкретним сајамским манифестацијама и целокупним својим пословањем.
Његов Међународни сајам туризма највећа је, најзначајнија, најпрестижнија и најутицајнија туристичка манифестација у југоисточној Европи, која сваког фебруара успешно промовише најновије трендове и збивања у међународној туристичкој индустрији, нове концепте и могућности за путовања и отвара нове перспективе у развоју туристичког бизниса. Овај сајам је најпоузданији покретач туристичке привреде и свих других грана туризма и угоститељства у Србији и региону.
Независно истраживање показало је да манифестације Београдског сајма као целине, али и архитектонски и грађевински објекти Сајма који су и сами, као споменици културе, под заштитом Завода за заштиту споменика Републике Србије, привлаче у Београд и његове туристичке и хотелске капацитете више од 70 хиљада гостију, око 50 хиљада страних и око 20 хиљада домаћих, који заједно остварују потрошњу од око једне милијарде динара. Међународни сајмови Београдског сајма су привлачни и за све значајнију категорију пословних туриста, који доприносе изградњи имиџа и међународној промоцији уопште. Сајамске манифестације оплемењују туристичку понуду града и регије и кроз промовисање конкретних локација као туристичких дестинација, њихово позиционирање и репозиционирање, а од посебне важности је потенцијал да доприносе позиционирању Београда и Србије на глобалној мапи атрактивних туристичких дестинација.