Са готово 75 хиљада посетилаца (прецизно – 74.762), 39. Међународни сајам туризма оборио је досадашњи рекорд. Ова највећа туристичко-привредна манифестација у регион забележила је раст и у свим осталим сегментима – по броју земаља учесница, броју излагача и посетилаца, пословним и продатим аранжманима…, и тако потврдила своју лидерску позицију на сајамском тржишту.
Није случајно што се сваке године у истом термину организују још три сродне манифестације – Сајам хотелско-угоститељске опреме „HORECA“, Сајам вина „BEOWINE“ и Сајам сувенира. На овај начин су обједињени различити сегменти који доприносе туристичком пословању и свеобухватној понуди.
На овим међународним манифестацијама своју туристичку понуду, културу, обичаје, вина, специјалитете и остале производе који привлаче туристе, представило је близу 1.200 излагача из 56 земаља. Значај туризма за српску економију и привреду потврдио је и премијер Србије Александар Вучић, нагласивши да ова привредна грана вишеструко утиче на развој читаве земље.
Запажен наступ остварила је Црна Гора, овогодишња земља партнер, а први пут на Сајму туризма удружено су наступили региони Руске Федерације и Национална туристичка агенција Кине са седиштем у Будимпешти. Ови нови излагачи су посебно важни јер се ради о великим тржиштима, па ће привлачењем њихових туриста Србија направити велики пословни успех. Наравно, као мала земља Србија се мора представљати заједно са земљама из региона, а заједнички наступ свима ће донети корист. Привредне коморе Србије и Црне Горе већ су направиле заједнички туристички производ, а понуда ће бити много боља када јој се придруже и Босна и Херцеговина и Македонија.
На Сајму туризма Србија је представљена кроз бројне програме и презентације као земља погодна за инвестиције, пословне сусрете, конгресе и семинаре, али и земља са оличним дестинацијама за обилазак, одмор, рекреацију и опоравак, спорт и адреналинске авантуре, шопинг и забаву.
Туристичка организација Србија домаћи туризам најбоље је представила кроз филм „52 викенда у Србији“, мобилну апликацију „Аудио водич кроз Србију“, брошуру „52 укуса Србије“, редизајнирану Туристичку карту Србије, као и Каталог сеоских туристичких домаћинстава.
Туристичка организација Београда представила је креативни дух престонице, цитy бреак понуде, фестивалска и конгресна дешавања, као и нови начин разгледања Београда – из ваздуха, хеликоптером.
Београд је током четири сајамска дана био туристички центар света и град космополитског духа, што је привукло велику пажњу јавности и медија. Акредитовано је око хиљаду новинара из земље и света – Руске Федерације, Кине, Ирана, Канаде, Аустралије, Италије, Холандије, Немачке, Црне Горе, Хрватске, Босне и Херцеговине, Словеније, Македоније, Мађарске, Бугарске, Словачке, Румуније, Републике Српске…