За 10 година постојања BeoWine је изградио углед и незаменљиву позицију у Србији и у региону као место за пласирање познатих и нових винских укуса.
Од ове године Сајам вина BeoWine одржава се у новом руху, са проширеним концептом и амбицијом, не само да остане највећи вински догађај у земљи, већ и да у сваком погледу, и организационо и квалитетом излагача и пратећих програма, прати успон винске Србије. Манифестација је шанса да се произвођачи сретну и умреже са дистрибутерима и изађу на нова тржишта.
У халама 3 и 3А наступају најугледнији домаћи и регионални произвођачи и дистрибутери вина, вински подруми, куће вина, произвођачи ракија, а упонуди је и комплетна, најсавременија опрема за винарство и виноградарство. Суорганизатор манифестације је привредно друштво „Српско вино“.
На сајму учествује 181 излагач из десет земаља, а поред домаћих и сталних учесника и винарија из Италије, Хрватске, Бугарске, Пољске, посетиоци имају прилику да дегустирају традиционално квалитетна вина из винограда Републике Српске, као и са подручја КиМ.
Први пут на Сајму BeoWine своје представнике имају винарије из Турске, Аустрије и Босне и Херцеговине, а на сајам су се вратиле Словенија и Северна Македонија, те поново имати прилику да пробамо словеначка и македонска вина.
Поред врхунских вина, у излагачком програму све више је заступљен и изузетан избор ракија са ових простора. Овај сегмент сајамског програма из године у годину приказује унапређење квалитета и стандардизације у производњи, са заштићеним именом и ознаком географског порекла, промоцијом и позиционирањем овог пића на домаћем и иностраним тржиштима.
Једна од карактеристика овогодишњег програма Сајма вина јесте појачан гастро сегмент и више прилика за усавршавање знања о упаривању вина и хране. На сајму се представљају произвођачи француских сирева, домаћих и херцеговачких такође, као и произвођачи херцеговачке и црногорске пршуте, увозници и дистрибутери италијанских производа, ручно прављене чоколаде и осталих гастро делиција.
По први пут на Сајму вина биће отворен и адекватно опремљен у сврхе пратећег програма галеријски простор хале 3, који ће угостити Паку, шведску сомелијерку и експерта за балканска вина, као и Никласа Форслунда.
Модератор предавања биће Јован Радомир, новинар и путописац.
Другог дана сајма, 22. фебруара, у госте долази Лоренцо Сколо, генерални бренд амбассадор Ла Ботега, славне италијанске винарије у којој настаје врхунски prosecco, те ће од 18 часова водити Master Class на тему Заводничке моћи мехурића у просеку.
Пријаве заинтересованих слати на адресу организатора BeoWine: zdenka.kostic@sajam.rs
Show Cooking – Michelin star
У дане викенда, у суботу 23. и недељу 24. фебруара од 13 до 15 часова у хали 3 (штанд 3011), планиран је гастро перформанс који води Michelin Chef Eros Picco.
Ерос је креативан ум, вансеријски кувар и консултант у угоститељству. Након завршене угоститељске школе, радио је у ресторанима и хотелима утврђујући и усавршавајући своје знање у кулинарству. Током каријере сусретао се са веома значајним интернационалним кухињама, што је допринело да већ стечена знања обогати и великим искуством које је почело у Француској, а стигло чак до Јапана, преко Америке и Кине.
године добио је престижно признање, Мишлинову звездицу (Innocenti Evasioni, Milano).
Свестрани уметник свакодневно експериментише са новим начинима спремања хране, како би на модеран начин указао на типичне италијанске укусе, а намерава да своја гастро достигнућа приближи свим заинтересованим посетиоцима наше винске смотре.
Биће ово јединствена прилика да велико име Michelin сазвежђа кува за сајамске посетиоце.
Једно од предавања у организацији Београдског сајама које ће се одржати је на тему навика туриста из Шведске са акцентом на активни и гастрономски туризам. У Београд долазе Ула Скинарму, оснивач агенције Expeditionsresor и један од најпознатијих шведских авантуриста, а гост сајма биће и Јован Радомир, новинар и путописац. Такође, Vicky Karantzavelou, суоснивач и главна уредница Travel Daily News Network-a, глобалног туристичког портала (туристички портал за Грчку и Кипар, Азију и Пацифик и цео свет) одржаће предавање на тему „Како успешно пробити најбрже растућа тржишта југоисточне Азије“. Vicky Karantzavelou ће говорити о туристичком тржишту Азије везано за оутгоинг и инцоминг туризам, профилу туристе из Азије, сајмовима и радионицама и како на њима наступати, као и о примерима из праксе. Очекује се да ће предавања гостију бити посебно интересантна представницима Туристичких организација, хотела, туристичких агенција, ресторана, медијима и др.
У циљу развоја и промоције туризма у Србији и региону, Београдски сајам туризма подржао је презентацију „Да ли сте спремни да подигнете своје вођење на следећи ниво?“, намењену туристичким водичима, пратиоцима група и другим заинтересованим за ову тему. Презентацију ће одржати Барнаби Дејвис из Велике Бритање и Шани Халсман из Белгије у суботу 23. фебруара од 11.30 до 12.00 часова на бини у хали 4.
На традиционалном такмичењу BEOWINE CHALLENGE CUP међународни жири оцењиваће најбоља вина у осам категорија.
Четири сајамске манифестације у четири сајамска дана, од 21. до 24. фебруара, јединствена су прилика за сусрете пословних људи у туристичком и хотелском бизнису, као и производњи и дегустацији врхунских вина и ракија у овом делу света. Истовремено се у халама Београдског сајма, поред Сајма вина, одвијалу и 41. Међународни сајам туризма, 15. Међународни сајам хотелско угоститељске опреме HORECA-OPREMA и 15. Сајам сувенира „Види Србију“.
Догађај посетиоцима нуди могућност да искористе ексклузивне сајамске погодности, одаберу дестинацију за путовање и одмор, али и дегустирају најбоља вина, ракије и гастрономске специјалитеte овог поднебља.
Радно време Сајма вина BEOWINE:
ЧЕТ-СУБ, 21-23. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 24. фебруар 10:00 – 18:00
Улазнице: Цена појединачне улазнице је 400 РСД, групна улазница 300 РСД, групна улазница за ђаке и студенте 300 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 1500 РСД
Чаша за дегустацију вина: 300 РСД
Паркинг: 200 РСД по сату.