Најзначајнија туристичка манифестација у земљи и региону, 45. Међународни сајам туризма и 19. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА, оправдала је очекивања посетилаца, учесника и бројних туристичких професионалаца, и наговестила улазак у нову еру развоја туризма.
Ове године Сајам туризма и Сајам ХОРЕКА-ОПРЕМА обишло 42.453 посетилаца.
Од првог дана сајма владало је велико интересовање посетилаца, а сваког дана појединачно било је више посетилаца него прошле године. Међу посетиоцима, али и излагачима владала је фестивалска атмосфера која је одражавала задовољство, инспирацију и добру енергију под куполама Београдског сајма.
Овогодишњи догађај бележи и рекордан број пословних сусрета у програму B2B, преко 500 одржаних састанака организованих у сарадњи Привредне коморе Србије, Београдског сајма и Европске мреже предузетништва. Овај програм привукао је велики број учесника из различитих сектора туризма, а изванредан резултат је снажан индикатор потенцијала за даљи развој сарадње и партнерстава у туристичком сектору.
Под слоганом „Авантура почиње овде!“ у халама 1, 1А, 2А, 2Ц и 4 представљена је целокупна туристичка привреда, новитети и трендови у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, а окупљени су сви реномирани домаћи и страни учесници, институције, компаније, стручњаци, као и велики број заинтересованих посетилаца, заљубљеника у путовања.
На Сајму туризма учествовало је преко 400 излагача, туристичких агенција, организација и хотела из више од 27 земаља.
Грчка, земља партнер овогодишњег Сајма туризма, изазвала је очекивано велико интересовање посетилаца као убедљиво најтраженије тржиште за грађане Србије који летују у иностранству.
Први пут на сајму наступили су Камбоџа, Еквадор, Света Луција, Либија, а земље које су се вратиле и поново учествовале су острва Индонезија, Куба и Сао Томе и Принципе.
Популарне и омиљене дестинације континуирано присутне на сајму биле су ту и ове године: Турска, Грчка, Црна Гора, Тунис, Бугарска, Словенија, Босна и Херцеговина, Хрватска, Мађарска, Камерун, Габон, Намибија и Кипар.
Модеран европски сајам са бизнис оријентацијом, Сајам туризма у Београду остао је централни годишњи догађај где се презентују развојни планови, вредне инвестиције и капитални пројекти, потписују споразуми и протоколи о сарадњи.
45. Међународни сајам туризма свечано је отворио председник Републике Србије Александар Вучић речима о снажној вези Србије и Грчке, али је говорио и о развоју српског туризма у будућности, инвестиције у развој и хотелске капацитете, као и кључном догађају EXPO 2027, који мења будућност наше земље.
Хала 4 Београдског сајма и ове године била је хала Србије, а интересовање које је владало за домаће дестинације наговештава успешну туристичку годину.
Туристичка организација Србије (ТОС) наступила је под слоганом „СРБИЈА. Доживи!“ (енг. „Experience! SERBIA“). Посебну пажњу посветила је промоцији две нове публикације „Мој Дунав“ и „Упоришта духовности“, уз тежњу да се покаже богатство разноликости Србије. Уз низ различитих атракција, применом виртуелне интелигенције и нових трендова, али и представљања старих заната, кроз различите активације, сваки посетилац могао је да понесе успомену са Сајма туризма, као подсетник где ће путовати у Србији ове године.
Туристичка организација Београда (ТОБ) промовисала је укупну туристичку понуду српске престонице и садржаје које нуди свих 17 београдских општина, а током сајма потписан је протокол о сарадњи са предузећем „EXPO 2027“.
У павиљону Покрајинског секретаријата за привреду и туризам у хали 1, Војводина, као туристичка дестинација, представљена је кроз тематске целине вино, храна и манифестације које се током године одржавају. „Винска улица“ окупила је истакнуте винарије и произвођаче вина и грожђа из фрушкогорског виногорја и других винских регија АП Војводине.
Запажен наступ и велико интересовање посетилаца било је на штанду Туристичке организације Златибор, која је ове године први пут самостално организовала сајамски наступ.
Паралелно са Сајмом туризма у халама 2А и 2Ц Београдског сајма успешно је одржан и 19. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА, који је испратио позитиван тренд и рад у ХОРЕКА сектору и хотелској и угоститељској индустрији данас, која је једна од најдинамичнијих и најраспрострањенијих индустрија у свету. Под слоганом „Послужите се“ сајам је окупио бројне домаће и иностране компаније из најразличитијих области везаних за угоститељске делатности, које сваку туристичку понуду дижу на виши ниво – производња, дистрибуција и продаја хотелског и угоститељског намештаја, опрема за кухиње, ресторане и барове, као и услужне делатности, ИТ решења и нове могућности ефикаснијег пословања, снабдевања и функционисања угоститељских објеката.
Интерактивне презентације на штандовима, демонстрације угоститељских вештина, прављење сладоледа и коктела уживо на најмодернијој опреми и дегустација производа, и ове године привукли су пажњу публике и стручне јавности.
Београд је током четири сајамска дана био туристички центар света и град космополитског духа, што је уз бројне пратеће догађаје, промоције, презентације и конференције резултирало великом пажњом јавности и представника медија, где је Сајам туризма био једна од кључних тема. Акредитовано је око 1.000 новинара из двадесетак земаља.
На овој успешној великој туристичкој сајамској манифестацији били смо сведоци инспиративних путовања, иновативних идеја и незаборавних искустава. Кроз разноврсност понуде и богатство дестинација, јасно је да путовања имају моћ да нас повежу, обогате и инспиришу.
Свеукупно, успех Сајма туризма огледа се не само у броју посетилаца и излагача, већ и у дубини веза које су створене током догађаја, а које су залог за будућност и наредно издање сајма.