На Београдском сајму свечано је отворен 46. Међународни сајам туризма, а истовремено се одржава 20. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА. За посетиоце капије су отворене од четвртка 20. фебруара од 10 часова, а богат излагачки програм представиће преко 400 домаћих и иностраних излагача.

Традиционално, на сајму ће учествовати најзначајније туристичке агенције, удружења и организације, хотели, туристички центри, транспортне компаније и међународни тур-оператори. Уз пажљиво планиране и креативне наступе сви излагачи на Сајму туризма ојачаће свој бренд и на најрепрезентативнији начин представити туристичку понуду.

Испред овогодишње земље партнера Сајма туризма – Италије, обратио се Њ.Е. Лука Гори, амбасадор Републике Италије у Србији. Гори је изјавио да би две земље у циљу додатног развоја туризма заједнички требало да искористе и велике манифестације попут Експа и Зимских олимпијских игара, које се наредне године одржавају у Милану и Кортини, али је предложио да Србија у истом правцу покрене и пројекат „туризам корена“.

– Верујем да заједно, Италија и Србија, можемо да радимо и у областима планинског, термалног туризма, на плану етногастрономије, еколошки одрживог туризма. Све су то области у којима Италија поседује велику експертизу. Видимо да Србија расте и развија се и заједно можемо да радимо и развијамо наше привреде и у тим областима, рекао је амбасадор Гори.

Он је подсетио да је туризам за Италију нешто од изузетног значаја не само као промоција културног идентитета већ и обрт зарада.

– У Италији се налази највећи број локалитета на Унеско листи светске баштине, чак 60. Прошле године имали смо 458 милиона ноћења што може да укаже на прилив посетилаца у Италији, у наше градове и регије, навео је Гори и подсетио да је прошле године Италија остварила приход од туризма од 50 милијарди евра.

Према речима амбасадора, Србија има Италију као партнера у развоју туризма, а сарадња Србије и Италије све јача на свим плановима, на плану политике, на плану привредне, научне и културне сарадње.

Гори је подсетио је да су последње две године Србија и Италија заједно организовале три бизнис форума и да је Србији једина земља са којом је Италија организовала за тако кратко време три пословна форума.

Председник Србије Александар Вучић отворио је 46. Међународни сајам туризма у Београду.

Вучић је најпре поздравио све присутне и истакао да је децембар 2024. био рекордан месец у историји Србије.

– Дошли смо до бројева које нисмо могли да сањамо. За само 10 година више смо него удвостручили број долазака туриста у нашу земљу, са два милиона на 4,4 милиона. Број ноћења смо удвостручили са 6,4 на 12,6 милиона. Истовремено, готово учетворостручили смо ниво прихода у односу на оне које смо имали пре 12 година. Доста тога се променило, много тога инфраструктурно урадили, нове садржаје смо донели и тешко је поредити нас са Италијом која има ту приходе око 50 милијарди – навео је Вучић.

Пожелео је добродошлицу пријатељима из Италије која је земља партнер манифестације, као и гостима из Габона, Еквадора, Венецуеле и Естоније. Вучић се захвалио Италији на посвећености и прилици за добру и успешну сарадњу. Додао је да је лепа Италија, али да је лепа и наша Србија и захвалио туристима који долазе у нашу земљу.

Радно време Сајма туризма и Сајма ХОРЕКА-ОПРЕМА:
ЧЕТ – СУБ, 20 – 22. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 23. фебруар: 10:00 – 18:00

Улазнице:
Појединачна улазница: 700 РСД
Групна улазница (минимум осам особа): 500 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 3.500 РСД

Паркинг за аутомобиле: 200 РСД по сату

И ове године, из богате понуде, сајамска публика има прилику да на једном месту сагледа све што туристички сектор нуди, пронађе идеалне аранжмане и искористе специјалне сајамске услове. Посетиоци ће моћи да изаберу путовања која одговарају њиховим интересовањима – било да су то породични одмори, далеке и егзотичне дестинације, авантуристички и еко-туризам, city break путовања, велнес и спа викенди на планинама, одмор у бањама, конгресна дешавања или посебне понуде за младе путнике.

Први пут на Сајму туризма наступају Венецуела, Еквадор и Естонија, а земље које поново учествују су Кипар и Северна Македонија.

Популарне и омиљене дестинације континуирано присутне на сајму биће ту и ове године: Турска, Грчка, Црна Гора, Тунис, Бугарска, Словенија, Босна и Херцеговина, Хрватска, Мађарска, Камерун, Габон и др.

Међународни сајам туризма трајаће од 20. до 23. фебруара, а слоган ове највеће туристичке манифестације у југоисточној Европи ове године је „Једна карта, безброј светова“.