Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić

На Београдском сајму данас је свечано отворен најзначајнији регионални и европски догађај у сфери дизајна, производње и дистрибуције намештаја, дрвне индустрије и пратећих грана у Југоисточној Европи – 56. Међународни сајам намештаја, опреме и унутрашње декорације и 56. Међународни сајам машина и алата из области дрвне индустрије.

Окупљајући више од 520 излагача и угледних компанија из 45 земаља, сајам у фокус ставља премијере, иновације, врхунски дизајн, квалитетан и функционалан намештај свих врсти и намена, али и младе дизајнере који представљају нову креативну и покретачку снагу. Такође, и у новом издању сајам остаје доследан концепту креирања препознатљивог визуелног и тржишног идентитета Србије и региона.

Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић отварајући манифестацију истакао је раст и напредак Београдског сајма намештаја у свим сегментима, као и позитивну статистику ових перспективних привредних грана.

Љајић је рекао да је упркос најави пропасти дрвне индустрије она показала флексибилност и потенцијал за опстанак. Забележен је раст производње дрвне индустрије од девет одсто, продаје намештаја је порасла 14 одсто на домаћем тржишту, а извоз је у прошлој години увећан за 16 одсто и износио је 418 милиона евра. По оцени Љајића то није пун капацитет дрвне индустрије која има још потенцијала, што може утицати и на раст бруто домаћег производа (БДП), извоза и запослености.

Као највеће проблеме дрвне индустрије Љајић је навео велики извоз трупаца и резане грађе, односно сировине и недостатак одговарајуће радне снаге.

„Извоз трупаца је прошле године износио 94 милиона евра, а када би био пола мањи и повећана продаја готових производа то би допринело расту извоза од 150 до 200 милиона евра годишње“, истакао је Љајић. Додао је да велики извоз трупаца утиче на то да домаћи произвођачи намештаја увозе сировине по знатно вишим ценама.

На свечаном отварању присутнима се обратила и  Дејана Кадиљо, архитекта и дизајнер, која је на уметнички начин говорила о значају дизајна за време у коме живимо.

Sajam nameštaja 2018.

Први пут на сајму

На сајму се ове године представљају нови интернационални и регионални излагачи профилисани у артисанској изради са великом посвећеношћу детаљима и квалитету као што су: Аркетипо, италијански бренд који од 1982. негује љубав према квалитетним материјалима и ванвременском дизајну; аустријски Team 7 с традицијом дужом од пола века у производњи намештаја од пуног дрвета који се продаје у преко 30 земаља света; немачка Бора, експерт за врхунску симбиозу технологије и естетике; немачки Punkt Moebel, познат по кожним гарнитурама софистициране израде, шведска Фурнинова, турски произвођач Лета, домаћи студио Плус Минус, познат по производњи комплексних комада намештаја од дрвета уникатног дизајна и многи други.

Повратак бројних реномираних компанија

Квалитет манифестације, као и чињеницу да Београдски сајам намештаја представља регионални центар у области производње и пласмана намештаја, потврђује повратак бројних реномираних компанија на сајам. Тако ће посетиоци имати прилику да виде награђиване производе италијанске компаније Elica; намештај од дрвета компаније WOAK из Швајцарске, а међу излагачима су и светски познати Тон, чије су столице ушле у историју дизајна; Natuzzi, синоним за комфор италијанског стила и бројне друге компаније.

Sajam nameštaja 2018.

Звезде домаће и регионалне дизајн сцене

Велики број излагача из суседних земаља пружиће посетиоцима сајма увид у нове и најпопуларније трендове у сфери дизајна намештаја у региону. Своје производе окренуте иновацијама представиће компанија Просториа из Хрватске, која је и претходних година покупила све симпатије посетилаца, а поново ће моћи да се виде и производи перспективне компаније Газзда из Сарајева. Из Скопља се представља млади бренд Rinocca, а излагаће и српско-словеначки Hard Stuff базиран у Београду.

Програм домаћих излагача, од Симпа, компаније са дугом традицијом у производњи и продаји намештаја до квалитетних нових малих фирми из целе Србије, карактерише квалитет дизајна и оригиналност приступа. Ту су краљевачки ГИР, већ поменути Плус Минус студио из Јагодине, Extraform из Сенте, Catra Home Fashion из Врања, Атлас из Ужица, београдске фирме Flame Furniture, студио Dsignedby, Hookl und Stool, Wood Mood Design

Уз колекције бројних излагача из земље и света, посетиоци ће током сајамских дана моћи да уживају у посебним догађајима посвећеним дизајну који су се већ усталили у сајамској агенди током претходних година и одвијаће се у хали 2Ц:

  • Изложба младих дизајнера окупља младе и перспективне ауторе, факултете и школе, бацајући светло на звезде у успону које су досадашњим радом заслужиле шансу да представе своје нове, креативне идеје и производе.
  • Design Talks – Разговори са дизајнерима и архитектама, који ће се одвијати свих шест дана трајања сајма. Ове године Design Talks ће имати веома динамичан програм и окупити велики број еминентних говорника из целе Европе. На Design разговорима ће учествовати и сви чланови жирија, млади дизајнери са изложбе Young Designers Exhibition, власници компанија Просториа, Extraform, WOAK, Dsignedby, Епсон, Gir… Овај програм је јединствена прилика да заинтересована публика чује професионална искуства актера који интензивно учествују у креирању индустрије намештаја.

И ове најуспешнијим излагачима биће додељене награде Златни кључ и Сајамски кључ, о којима ће одлучивати жири, сачињен од интернационалних и еминентних стручњака.

Очекује се да ће током шест дана догађај посетити око 85 хиљада посетилаца, што Београд чини неприкосновеним сајамским центром.

За све посетиоце догађај је посебно примамљив због ексклузивних сајамских погодности, а сви учесници су за купце на сајму најавили специјалне попусте и поклоне приликом куповине.

Радно време Сајма намештаја:
6 – 7. новембар: 10:00 – 19:00
8 – 11. новембар: 10:00 – 20:00

Радно време Сајма машина:
6 – 10. новембар: 10:00 – 19:00

Улазнице:
цена појединачне улазнице је 350 динара, а за групне посете 250 динара. Паркинг: 150 динара по сату.