Од 8. до 13. новембра на Београдском сајму одржаће се 54. Међународни сајам намештаја, опреме и унутрашње декорације, а дан краће трајаће 54. Међународни сајам машина, алата и репроматеријала из области дрвне индустрије. Манифестације се одржавају под слоганом „Београдски сајам намештаја – сада“.

Никола Андрић, руководилац Службе организације пројеката Београдског сајма:

- Редизајнирање Сајма намештаја почели смо прошле године, ове меримо “пролазно време” и очекујем да ћемо 2017. године моћи да причамо о озбиљној европској манифестацији. Циљ нам је да подигнемо свест о значају оваквих привредних догађаја, који стварају пословно окружење које доноси корист и граду и републици. Желимо да променимо садашњи низак ниво финалне обраде у дрвној индустрији, јер од њега зависи висина БДП-а - цепанице које се стављају у ватру двоструко увећавају вредност дрвета, израда фурнира троструко, а израда дизајнираног намештаја - 20 пута.

Више од 520 излагача из педесетак земаља представиће своје експонате на 55 хиљада квадрата изложбеног простора: намештај свих врста и намена, производе за уређење ентеријера и унутрашњу декорацију, машине, алате и репроматеријале који се користе у комплетној дрвној индустрији.

Сајам намештаја

Манифестација окупља произвођаче намештаја и дистрибутере, инжењере, дизајнере, архитекте, велики број професионалаца из земље и света као и ширу јавност. Један је од највећих европских сајмова, право место за сагледавање комплетне продукције домаћих произвођача, учесника из региона, као и понуде угледних светских компанија. Сајам је најбољи водич за нове трендове у свету дизајна и пласман новитета у форми, материјалима и идејним решењима за комплетно опремање ентеријера.

Сајам намештаја акценат ставља на пословни сегмент, а у фокусу манифестације су компаније окренуте дизајну, иновацијама, квалитету и функционалности намештаја. Учесници сајма припадају свим фазама производње – од примарне прераде дрвета до финалног производа и функционално-естетске дораде модела.

Најзначајнија пословна новина на Сајму намештаја је Hosted Buyer програм, чији је циљ ефектније пласирање производног програма излагача на нова тржишта.

Први дан Сајма – уторак, 8. новембар планиран је као Buyers Day (Пословни дан). Београдски сајам организовао је долазак пословних посетилаца, који спајају тржишта и креирају тражњу на тржиштима на којима послују.

Зоран Једрејчић, дизајнер и арт директор Сајма намештаја:

- Промену културолошког става, бизнис и естетског аспекта Сајма намештаја започели смо да бисмо помогли привреди. Верујемо да успех једне компаније зависи од целине, да резултате не доносе успешни појединачни делови, без обзира да ли се ради о производњи, продаји или писању о њима. Мислим да нам треба пет година од почетка новог приступа у организовању ове манифестације, да бисмо видели да ли је београдски Сајам намештаја постао светска манифестација и да ли се налази међу оним сајмовима са којима желимо да се меримо. Производња намештаја није само дрвно-прерађивачка делатност, он се производи и од метала, стакла…, тако да је више делатности које утичу на БДП. Сигурно је да већи квалитет и препознатљивији бренд пропорционално утичу на раст цена намештаја. Уз различита дешавања могу да најавим да ће на Сајму бити и најразличитијег намештаја - од оног доступног широком кругу потрошача, преко елитног, до реномираних страних брендова. Ове године учесници су и многи регионални лидери, који су постигли квалитет врло близак светском нивоу у овој области.

Александар Ивковић, руководилац Службе маркетинга Београдског сајма:

- Ове године наставили смо тренд раста, јер смо повећали и број излагача и изложбени простор. Потрудили смо се да они који су прошле године били посматрачи, ове године буду излагачи. Нове трендове унели смо и у пратећи програм, јер ће познати дизајнери разговарати и размењивати знања и идеје са учесницима и посетиоцима који то буду желели. Циљ нам је да на Сајму отпочну неке важне приче, да се оне наставе и после манифестације, а организациони тим је у то уложио много напора. Настављамо даље и желимо да београдски Сајам намештаја већ 2017. буде налик сајмовима у Милану или Келну.

Посета купаца из целог света омогућава излагачима директан контакт са потрошачима чији је циљ склапање пословних аранжмана. Ове активности утичу на повећање извоза и даље подстичу развој домаће привреде.

За што ефикаснију промоцију компанија и ефектније пословне аранжмане током сајма, доступан је Б2Б пословни портал намењен регистрацији како излагача, тако и пословних посетилаца Сајма намештаја. Услуга заказивања Б2Б састанака за све регистроване учеснике (излагаче и пословне посетиоце) је бесплатна.

Новину на овогодишњем сајму представља Design Talks – архитекте и дизајнери разговараће током читавог Сајма са заинтересованим посетиоцима. Учесници у програму су: Lucie Koldova (Чешка), Воја Жанетић (Србија), Guillaume Delvigne (Француска), ГРУПА – Филип Деспот (Хрватска), SKIVO DESIGN – Стефан Кривокапић (Ирска), FOLKK – Нова Искра (Србија), PROSTORIA (Хрватска), SEGIS (Италија), ALIVAR (Италија) i MOYA LINE (Србија).

Припремљена је и Изложба младих дизајнера, чији је циљ промовисање и афирмисање младих уметника.

Сајам машина, алата и репроматеријала

У оквиру 54. Међународног сајма машина, алата и репроматеријала из области дрвне индустрије биће изложена широка палета производа и репроматеријала за израду намештаја, површинску обраду и спајање, окови и украси, машине и алати за обраду дрвета.

Запажен број излагача долази из Немачке и Турске, а на Сајму ће бити представљени и брендови из Француске, Бугарске, Тајвана, Хрватске, Словеније… Посетиоци ће имати прилику да виде и купе најсавременије машине високе прецизности у свим фазама обраде дрвета, пилане, сушаре, механичке, електричне и пнеуматске алате који сведоче којом брзином се иновирају и развијају перспективне.

Садржајан пратећи програм укључује конференције, презентације, предавања… У уторак, 8. новембра биће одржана Инвестициона конференција о индустрији намештаја у Србији.

Најиновативнијим и најуспешнијим излагачима интернационални жири доделиће награду „Златни кључ“. Овогодишњи жири чине: Guillaume Delvigne, дизајнер из Француске, Lucie Koldova, дизајнерка из Чешке, Филип Деспот, продукт дизајнер из Хрватске, Стефан Кривокапић, дизајнер миланског студија Скриво, Воја Жанетић, новинар, сценариста, маркетиншки стручњак и власник маркетиншке агенције Mosaic.

Медијски партнери манифестациј су: Designed.rs, Ego magazine, Archiproducts, Кућа стил, Before & After, Style.rs, Мој стан, Дрвотехника, Bravacasa, Подови, Тједан дизајна Загреб и Gradnja.rs.

У редизајну визуелног концепта учествовао је Петер Грегсон Студио из Новог Сада.

СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

У уторак и среду – 8. и 9. новембра, радно време Сајма намештаја је од 10 до 19 часова, а од четвртка, 10. новембра до недеље, 13. новембра, хале ће за посетиоце бити отворене од 10 до 20 часова.

Током читаве манифестације радно време Сајма машина је од 10 до 19 часова.

Појединачне улазнице коштају 300 динара, а цена улазница за групне посете је 200 динара. Ученици стручних школа и факултета 10. и 11. новембра сајам могу да посете бесплатно. Паркинг се плаћа 100 динара на сат.