Некада домаћа храна, данас специјалитети и брендови

Под покровитељством Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде и Града Београда, на Београдском сајму се од 22. до 25. новембра одржава 12. Сајам етно хране и пића. Произвођачи ће се представити уз подршку Привредне коморе Србије и Задружног савеза Србије, државних институција, локалних самоуправа, различитих удружења, туристичких организација или самостално.

На овој најзначајнијој регионалној смотри традиционалних и репрезентативних прехрамбених производа, излагачи ће представити више од две хиљаде различитих производа – националних специјалитета. Они су карактеристични за ужа географска подручја, а већина намирница израђује се ручно, од органски гајених сировина, по посебним рецептурама и у ограниченим количинама. На Сајму етно хране и пића представиће се и произвођачи опреме за чување и паковање традиционалних производа.

На овогодишњој манифестацији учествују и произвођачи из Грчке, Индије, Републике Српске и других земаља.

Циљ манифестације најбоље се види из самог слогана под којим се Сајам одржава – „Утемељење робне марке етно производа“. Идеја је да се афирмишу традиционални производи као прворазредни тржишни и извозни артикли, али и да се промовишу бројни производи који су неформално већ део домаће туристичке понуде. То подразумева повећање броја производа са заштићеним географским пореклом, попут лесковачког ајвара, качарског или хомољског меда, дуван-чварака, футошког купуса, пиротских пегланих кобасица, вурде, банице, вртке, различитих џемова, слатка, китнкеза, киселе зимнице, сувомеснатих специјалитета, млечних производа, сирева, меда, чајних мешавина, сушеног воћа, пекарских производа, вина, ракије… Реч је о производима којима је потребан системски стимуланс да би постали бренд – и робна марка и профитабилан извозни артикал.

У важне аспекте манифестације спада и представљање произвођача због потенцијалног закључивања купопродајних уговора са купцима из Србије и иностранства, проналажење инвеститора за производњу, амбалажу и пласман етно производа, едукација произвођача из области стандардизације, упознавање тржишта са специфичним производима, промоција етно хране и пића и традиционалног начина припремања прехрамбених производа, као дела културног идентитета народа.

Један од најатрактивнијих сегмената приредбе је представљање и промоција органске хране, пића и природне воде, њиховог еколошког третмана, као и опреме за производњу и чување.

Манифестација је првенствено намењена пословним посетиоцима – дистрибутерима, добављачима који снабдевају хотеле и трговинске ланце, власницима ресторана и трговинских радњи, професионалним гастрономима, купцима из иностранства.

У оквиру Сајма сваке године се организује и богат стручни пратећи програм, у оквиру кога се представљају произвођачи, али и теме значајне за унапређење и заштиту традиционалне производње. На штандовима регионалних комора и у етно-дворишту се организује читав низ промоција етно производа.

Значајан део пратећег програма је већ традиционална „Изложба рукотворина“, а последњи дан Сајма је „резервисан“ за популарну „Ревију торти“, коју организује часопис „Моја практика“.

Као и сваке године, стручни жири прогласиће најбоље производе у више робних група, а само један ће понети престижно признање – „Сајам етно хране и пића – робна марка из Србије 2017. године“.

2017-11-13T13:19:09+00:00 13.11.2017.|Етно храна и пиће|