Od 8. do 13. novembra na Beogradskom sajmu održaće se 54. Međunarodni sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije, a dan kraće trajaće 54. Međunarodni sajam mašina, alata i repromaterijala iz oblasti drvne industrije. Manifestacije se održavaju pod sloganom „Beogradski sajam nameštaja – sada“.

Nikola Andrić, rukovodilac Službe organizacije projekata Beogradskog sajma:

- Redizajniranje Sajma nameštaja počeli smo prošle godine, ove merimo “prolazno vreme” i očekujem da ćemo 2017. godine moći da pričamo o ozbiljnoj evropskoj manifestaciji. Cilj nam je da podignemo svest o značaju ovakvih privrednih događaja, koji stvaraju poslovno okruženje koje donosi korist i gradu i republici. Želimo da promenimo sadašnji nizak nivo finalne obrade u drvnoj industriji, jer od njega zavisi visina BDP-a - cepanice koje se stavljaju u vatru dvostruko uvećavaju vrednost drveta, izrada furnira trostruko, a izrada dizajniranog nameštaja - 20 puta.

Više od 520 izlagača iz pedesetak zemalja predstaviće svoje eksponate na 55 hiljada kvadrata izložbenog prostora: nameštaj svih vrsta i namena, proizvode za uređenje enterijera i unutrašnju dekoraciju, mašine, alate i repromaterijale koji se koriste u kompletnoj drvnoj industriji.

Sajam nameštaja

Manifestacija okuplja proizvođače nameštaja i distributere, inženjere, dizajnere, arhitekte, veliki broj profesionalaca iz zemlje i sveta kao i širu javnost. Jedan je od najvećih evropskih sajmova, pravo mesto za sagledavanje kompletne produkcije domaćih proizvođača, učesnika iz regiona, kao i ponude uglednih svetskih kompanija. Sajam je najbolji vodič za nove trendove u svetu dizajna i plasman noviteta u formi, materijalima i idejnim rešenjima za kompletno opremanje enterijera.

Sajam nameštaja akcenat stavlja na poslovni segment, a u fokusu manifestacije su kompanije okrenute dizajnu, inovacijama, kvalitetu i funkcionalnosti nameštaja. Učesnici sajma pripadaju svim fazama proizvodnje – od primarne prerade drveta do finalnog proizvoda i funkcionalno-estetske dorade modela.

Najznačajnija poslovna novina na Sajmu nameštaja je Hosted Buyer program, čiji je cilj efektnije plasiranje proizvodnog programa izlagača na nova tržišta.

Prvi dan Sajma – utorak, 8. novembar planiran je kao Buyers Day (Poslovni dan). Beogradski sajam organizovao je dolazak poslovnih posetilaca, koji spajaju tržišta i kreiraju tražnju na tržištima na kojima posluju.

Zoran Jedrejčić, dizajner i art direktor Sajma nameštaja:

- Promenu kulturološkog stava, biznis i estetskog aspekta Sajma nameštaja započeli smo da bismo pomogli privredi. Verujemo da uspeh jedne kompanije zavisi od celine, da rezultate ne donose uspešni pojedinačni delovi, bez obzira da li se radi o proizvodnji, prodaji ili pisanju o njima. Mislim da nam treba pet godina od početka novog pristupa u organizovanju ove manifestacije, da bismo videli da li je beogradski Sajam nameštaja postao svetska manifestacija i da li se nalazi među onim sajmovima sa kojima želimo da se merimo. Proizvodnja nameštaja nije samo drvno-prerađivačka delatnost, on se proizvodi i od metala, stakla…, tako da je više delatnosti koje utiču na BDP. Sigurno je da veći kvalitet i prepoznatljiviji brend proporcionalno utiču na rast cena nameštaja. Uz različita dešavanja mogu da najavim da će na Sajmu biti i najrazličitijeg nameštaja - od onog dostupnog širokom krugu potrošača, preko elitnog, do renomiranih stranih brendova. Ove godine učesnici su i mnogi regionalni lideri, koji su postigli kvalitet vrlo blizak svetskom nivou u ovoj oblasti.

Aleksandar Ivković, rukovodilac Službe marketinga Beogradskog sajma:

- Ove godine nastavili smo trend rasta, jer smo povećali i broj izlagača i izložbeni prostor. Potrudili smo se da oni koji su prošle godine bili posmatrači, ove godine budu izlagači. Nove trendove uneli smo i u prateći program, jer će poznati dizajneri razgovarati i razmenjivati znanja i ideje sa učesnicima i posetiocima koji to budu želeli. Cilj nam je da na Sajmu otpočnu neke važne priče, da se one nastave i posle manifestacije, a organizacioni tim je u to uložio mnogo napora. Nastavljamo dalje i želimo da beogradski Sajam nameštaja već 2017. bude nalik sajmovima u Milanu ili Kelnu.

Poseta kupaca iz celog sveta omogućava izlagačima direktan kontakt sa potrošačima čiji je cilj sklapanje poslovnih aranžmana. Ove aktivnosti utiču na povećanje izvoza i dalje podstiču razvoj domaće privrede.

Za što efikasniju promociju kompanija i efektnije poslovne aranžmane tokom sajma, dostupan je B2B poslovni portal namenjen registraciji kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca Sajma nameštaja. Usluga zakazivanja B2B sastanaka za sve registrovane učesnike (izlagače i poslovne posetioce) je besplatna.

Novinu na ovogodišnjem sajmu predstavlja Design Talks – arhitekte i dizajneri razgovaraće tokom čitavog Sajma sa zainteresovanim posetiocima. Učesnici u programu su: Lucie Koldova (Češka), Voja Žanetić (Srbija), Guillaume Delvigne (Francuska), GRUPA – Filip Despot (Hrvatska), SKIVO DESIGN – Stefan Krivokapić (Irska), FOLKK – Nova Iskra (Srbija), PROSTORIA (Hrvatska), SEGIS (Italija), ALIVAR (Italija) i MOYA LINE (Srbija).

Pripremljena je i Izložba mladih dizajnera, čiji je cilj promovisanje i afirmisanje mladih umetnika.

Sajam mašina, alata i repromaterijala

U okviru 54. Međunarodnog sajma mašina, alata i repromaterijala iz oblasti drvne industrije biće izložena široka paleta proizvoda i repromaterijala za izradu nameštaja, površinsku obradu i spajanje, okovi i ukrasi, mašine i alati za obradu drveta.

Zapažen broj izlagača dolazi iz Nemačke i Turske, a na Sajmu će biti predstavljeni i brendovi iz Francuske, Bugarske, Tajvana, Hrvatske, Slovenije… Posetioci će imati priliku da vide i kupe najsavremenije mašine visoke preciznosti u svim fazama obrade drveta, pilane, sušare, mehaničke, električne i pneumatske alate koji svedoče kojom brzinom se inoviraju i razvijaju perspektivne.

Sadržajan prateći program uključuje konferencije, prezentacije, predavanja… U utorak, 8. novembra biće održana Investiciona konferencija o industriji nameštaja u Srbiji.

Najinovativnijim i najuspešnijim izlagačima internacionalni žiri dodeliće nagradu „Zlatni ključ“. Ovogodišnji žiri čine: Guillaume Delvigne, dizajner iz Francuske, Lucie Koldova, dizajnerka iz Češke, Filip Despot, produkt dizajner iz Hrvatske, Stefan Krivokapić, dizajner milanskog studija Skrivo, Voja Žanetić, novinar, scenarista, marketinški stručnjak i vlasnik marketinške agencije Mosaic.

Medijski partneri manifestacij su: Designed.rs, Ego magazine, Archiproducts, Kuća stil, Before & After, Style.rs, Moj stan, Drvotehnika, Bravacasa, Podovi, Tjedan dizajna Zagreb i Gradnja.rs.

U redizajnu vizuelnog koncepta učestvovao je Peter Gregson Studio iz Novog Sada.

SERVISNE INFORMACIJE

U utorak i sredu – 8. i 9. novembra, radno vreme Sajma nameštaja je od 10 do 19 časova, a od četvrtka, 10. novembra do nedelje, 13. novembra, hale će za posetioce biti otvorene od 10 do 20 časova.

Tokom čitave manifestacije radno vreme Sajma mašina je od 10 do 19 časova.

Pojedinačne ulaznice koštaju 300 dinara, a cena ulaznica za grupne posete je 200 dinara. Učenici stručnih škola i fakulteta 10. i 11. novembra sajam mogu da posete besplatno. Parking se plaća 100 dinara na sat.